Alla inlägg under december 2012

Av Ulla - 17 december 2012 11:07

Att tycka om mig själv och att förlåta mig själv.Att säga nej, utan att känna mig självisk.Att både känna och uttrycka ilska.Att be om hjälp och om vänskap.Att bli behandlad som en människa. Att ibland vara ologisk.Att göra misstag, och att ta ansvar för vad jag gör.Att ändra mig. Att säga: Jag vet inte. Att säga: Jag håller inte med. Att säga: Jag förstår inte. Att få respekt för vad jag tycker och tänker. Att få mina behov betraktade som lika viktiga som andras. Att berätta om mina behov för någon. Att bedöma mitt eget beteende och ta ansvar för vad mitt uppträdande, mina känslor och tankar får för konsekvenser. Att utvecklas, lära nytt och förändras. Att ibland ställa krav på andra. Att må bra fast andra mår dåligt och må dåligt fast andra mår bra.

 

Författare okänd

 

 

 

Din är dagen.... Livet ger oss gott om tid att samla på oss tankar och känslor.

 

 


Måndag 17 december

 

Namnsdag Stig

 

Nationaldag Bhutan 

 

Hallå !

 

Vintern är borta.

Grått, disigt, regnigt, rått,,,,,bara enstaka snöhögar ligger det här och där.

Det kunde väl fortsatt vara vinter ett tag.

Usch.

 

Ny vecka och närmare jul.

 

En vecka.

 

Nu skall jag klaga.....gillar inte min förkylning,,,,arg arg,,,,maken är bättre men jag känner mig blääääää...................gillar inte vädret,,,

 

Tur att man ligger bra till inför julen men julafton är vi inte hemma utan vi skall till min systerdotter och hennes familj,,,,,

 

Huvud värker men skall försöka göra lite här hemma,,maken har tvättstugan...

 

Ha det gott vänner,,,,,,,,kram kram..

Av Ulla - 17 december 2012 08:15

”Det är meningslöst att slösa bort sitt liv på en enda stig, i synnerhet om den stigen saknar hjärta. Innan du väljer en stig ställer du frågan: har den här stigen ett hjärta? Om svaret är nej kommer du att veta det, och då måste du välja en annan stig. En stig utan hjärta är aldrig rolig. Du måste arbeta hårt för att överhuvudtaget kunna slå in på den. Men en stig med hjärta är lätt; den tvingar dig inte att anstränga dig för att tycka om den”

 

 

– ur Samtalen med Don Juan av Carlos Castaneda

Av Ulla - 16 december 2012 23:00

Av Dan Andersson

 

TROR jag

 

God natt – god sömn jag önskar er, ni alla vandringsmän.

Vi sluta sjunga och skiljas – vad mer om aldrig vi träffas igen.

Jag har sagt något litet och fattigt av det som brunnit hos mig och så snart brinner ner, men den kärlek, där fanns, ej förgängelse vet – god natt – god sömn åt er.

 

 

 

Av Ulla - 16 december 2012 19:15

 

 

”Vision utan handling är en dagdröm. Handling utan en vision är en mardröm”

 

(Japanskt ordspråk)

Av Ulla - 16 december 2012 19:00

 

 

 

Pensionerad ängel

 


Dikt av Mickey Blue Eyes, Poeter.se

 

Hon låg försiktigt på rygg snö föll sakta från grå himmel täckte hennes anletsdrag.

Munnen skrattade, ögonen riktigt strålade av liv när hon gjorde yviga snöänglar lämnade spår för framtiden.

Tid förflöt där jag låg bredvid njutandes av hennes passion denna gnistrande kväll sen hjälpte jag mormor upp och bort till rullatorn och vi fortsatte till Konsum.

 

“Visst är den väl underbar denna lilla dikt!”

Av Ulla - 16 december 2012 17:45

 

 

Andas - av Maria Johansson ,,,,,,,,,,,,,ibland vågar jag inte andas som om luften skulle berätta något jag inte ville veta eller kanske ville veta ibland är det svårt att säga vad som skulle vara värst,,,,

Av Ulla - 16 december 2012 17:44

 

Vraket – av Lisa Ekdahl

 

Bärga vad du kan från det här vraket det finns en spillra av mitt forna jag Ta då med mig hem gör mig vacker låt mig sova i din säng ett tag, låt mig sova ett tag säg minns du hur det är jag brukar vara minns du hur stabil jag var igår nu är jag påväg att lösas upp till ingenting för dagen har varit prövande och svår kanske onödigt svår Bärga vad du kan från det här vraket se på mig kisande, se mitt bättre jag Se med blida ögon, klarögt vaken inse att jag bara haft en liten motig dag och det kan vem som helst ha men du kan enkelt göra allting bra Men mig ska du inte tycka synd om du vet väl hur nöjd jag brukar va Jag tror att du ställs i min väg för att du kan återställa allt så allt blir bra. Du kan enkelt göra allting bra för nu ska du säga följ nu med mig nu ska du säga ta min hand säg att du begriper du förstår och allt det där säg att du har känt precis såhär ibland säg att du har känt såhär ibland Bärga vad du kan från det här vraket se på mig kisande, se mitt bättre jag Se med blida ögon, klarögt vaken inse att jag bara haft en liten motig dag och det kan vem som helst ha men du kan enkelt göra allting bra Bärga vad du kan från det här vraket Säg turen vänder ska du se Lova när jag somnar att du vakar över mig så att inget mera ont ska kunna ske nu ska inget mera dumt få ske säg mig att du lovar mig det Bärga vad du kan från det här vraket se på mig kisande, se mitt bättre jag Se med blida ögon, klarögt vaken inse att jag bara haft en liten motig dag och det kan vem som helst ha en liten motig dag, det kan vem som helst ha men du kan enkelt göra allting bra....

Av Ulla - 16 december 2012 17:42

 

Dikt

 

Men sade jag således detta:

 

De vackraste ögon jag vet är barnets ögon som ser en stor och jublande hemlighet det minsta alldagliga ting: en stjärna, ett blad, ett bi och en solstråles lek i en vattenpuss - som man inte får plaska i!

Men sade jag således detta då tänkte jag inte på de gamla och stillsamma ögon som dävnats i årens ve.

Ty då – när de snuddas av glädje och skimra en stund och le, då märkte jag nog att det finns inga vackrare ögon att se.

 

Dikt: Nils Ferlin

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards