Alla inlägg den 21 december 2012

Av Ulla - 21 december 2012 10:19

 

Dagens tanke:

 


Rikedom mäts inte i hur mycket du har utan i hur mycket du ger.

 

Okänd tänkare

  

 


Fredag 21 december

 

Namnsdag Tomas

 

 

Hej denna Fredag !

 

Idag går jorden under,,,,,sägs det i alla fall. Synd att man då gjort så mycket inför julen.

 

Allt är som sagt klappat och klart idag skall vi bara ut och fingå på stan har vi tänkt,,,,men det kanske är mycket folk så då åker vi hem eller gör nåt annat.

 

Klätt granen har vi inte gjort men den skall kläs imorgon för det vill sonen vara med på. Här har vi plastgran så det är bara att hämta upp den från källaren.

 

Men pyntat har jag gjort,,,,,

 

Nu så säger jag hej så länge,,,

 

 

 

Ses senare,,,,  

Av Ulla - 21 december 2012 10:17

Livet är skönhet, uppskatta det.

Livet är en dröm, inse det.

Livet är en utmaning, möt den.

Livet är en plikt, fullfölj den.

Livet är en lek, lek det.

Livet är en sorg, känn det.

Livet är en sång, sjung den.

Livet är en kamp, acceptera det.

Livet är ett äventyr, riskera det.

Livet är lycka, gör det till det.

Livet är ett pussel, lägg det.

Livet är möjligheter, anta det.

Livet är en mission, fullfölj den.

Livet är livet, lev det fullt ut.

 

 

Okänd författare

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards