Alla inlägg den 12 december 2012

Av Ulla - 12 december 2012 15:57

 

 

Jag skulle bara... ... lägga mig i soffan och vila lite.

Och jag skulle bara ta filten om mig för att jag frös lite.

Jag skulle bara liksom ta en liten paus från livet.

En stund bara.

Det var inte meningen jag skulle SOMNA!!!!

Attans,,,

Men skönt var det och gubben han somnade på sängen.

Nu tar vi kaffe och hembakad lussekatt.

Av Ulla - 12 december 2012 10:07

Hej svejs !

 


Hopp hopp,,,  

 

Här suttit i tystnaden, halvsovandes över frukosten. Morgonen kan sammanfattas med ett enda ord....... TRÖTT!

Suttit ensam och funderat,,,,min stackars make har hostat, snörvlat och snarkat under natten…ljudligt och väldigt högt. Flyttade under morgontimmarna in i vårt lilla rum.

Men under natten har det nog vänt för honom för idag är han mycket bättre.

Men jag känner mig lite halvkonstig,,och väldigt konstigt att jag fick det så lindrigt,,Det måste vara förkylningen som nu går ur kroppen. Snorigheten och hostattackerna har nästan försvunnit, men jag har fått en fruktansvärd värk i ryggen av alla ställen! Värken smög sig på under dagen igår,den har sakta stegrats till ett inferno. Stark fibrovärk. Nä, nu ska jag inte gnälla mer om detta. Idag. Ni får gärna tycka liiite synd om mig. Fibro är inte kul.

 

121212 är dagens datum……och vår son har namnsdag idag,,,Alexander.

 

Dagen är Onsdag.

  Snö och Sol och 11 minusgrader denna dag…

 


Jag har strukit lite på morgonen, gjort det eviga plocket av småsaker,,,,,

 

Har inga planer att ge mig ut i kylan just nu.

 

Kanske kanske vi gör något verkar som maken vill ut efter att varit kass några dagar och luft skadar ju inte.

 

  

 

Ju mer man tänker, ju mer inser man att det inte finns något enkelt svar.

 

Källa: Nalle Puh

 

  

 

 

 

Snöbollskrig någon ?

 

 

 

 

 

 

 

Önskar er alla en bra dag och glöm inte att Fånga Dagen !

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards