Alla inlägg den 19 december 2012

Av Ulla - 19 december 2012 22:15

 

Fin

Av Ulla - 19 december 2012 19:00

Gabriellas sång

 

Det är nu som livet är mitt, jag har fått en stund här på jorden Och min längtan har fört mig hit, det jag saknat och det jag fått Det är ändå vägen jag valt, min förtröstan långt bortom orden, Som har visat en liten bit av den himmel jag aldrig fått Jag vill känna att jag lever all den tid jag har Ska jag leva som jag vill Jag vill känna att jag lever, veta att jag räcker till Jag har aldrig glömt vem jag var, jag har bara låtit det sova kanske hade jag inget val, bara viljan att finnas kvar Jag-vill-leva-lycklig för att jag är jag, kunna vara stark och fri Se hur natten går mot dag Jag-är-här och mitt liv är bara mitt, och den himmel jag trodde fanns ska jag ana där någonstans JAG VILL KÄNNA ATT JAG LEVT MITT LIV!

Av Ulla - 19 december 2012 18:45

Fridfullhet utesluter inte förhoppningar eller äventyr, arbete eller kärlek Fridfullhet genomströmmar våra strängt upptagna liv tyst och mäktigt, öppet och varsamt Ger kraft åt allt vi gör eller drömmer om…. ”Hans namn skall vara: Underbar i råd, Väldig Gud, Evig fader, Fridsfurste.” Jesaja 9:6

Av Ulla - 19 december 2012 17:44

Först var dina ögon bara havet. Blågrönt skiftande, speglande, strandlöst sökande som det. Sedan var dina ögon bara människan. Jag har aldrig sett ögon dröja så djupt hos en annan forskande, förstående, fulla av värme och vilja. Sist var dina ögon bara sorg. Bottenlös, förtärande på livet besviken sönderbristande sorg. Då var du mig närmare än någonting på jorden.

 

 

(Kerstin Söderholm)

 

 

Av Ulla - 19 december 2012 17:43

 

 

Att människa

 

Att tala med

Att strida med

Att se och vara med

Att glädjas och att lida med

Att längta eller sakna o att älska…

 

Gunnar Björling

Av Ulla - 19 december 2012 17:16

Dagens visdomsord

Ibland kan din glädje vara källan till ditt leende, men ibland kan ditt leende vara källan till din glädje.

 

Thich Nhat Hanh

 

 

 

 

Onsdag !

 

Ja så gick denna dag.

Mycket bättre med förkylningen,,,,,hostar mest.

 

Så idag,,,,,

 

,,,,skulle ju vara på en undersökning idag med mitt lilla problem med urinblåsan men p.g.a min hosta så skjuts det upp till januari......

 

Träffade kära syster och svåger och mamma och tog en tripp till gamla moster på hemmet med blomma och choklad...men hon visste inte vilka vi var,,,tragiskt.....men så är livet vi satt där en stund och drack medhavt kaffe och bullar.....sen tog tröttheten över hos henne.

Sedan åkte vi och handlade med mamma och tog lunch hemma hos henne.

Sedan tog maken och jag en tur för lite ärenden.

Allt är klappat och klart.

 

Nu är jag trött har gjort alldeles för mycket med kroppastollen idag,,,,

 

....kaffekoppen väntar med lussebulle nu,,,

 

Ha en skön kväll !

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards