Alla inlägg under december 2012

Av Ulla - 8 december 2012 08:30

 

Av Ulla - 7 december 2012 19:04

I kärlek jag vandrar

Vid din sida.

Jag ser dig skina.

Jag ser dig lida.

Jag finnes här till tröst.

Kom luta dig då

Mot mitt bröst.

Med vingarna mina,

Jag dig famnar.

Jag ser dig

Jag talar till dig

Jag ger av mig till dig

Jag berör dig du känner min blick även om du inte ser mina ögon

Du hör mig tala

Även om du inte hör mina ord

Du blir berörd av mig

Även om du inte känner

Du tar emot av mig

Även om du inte förstår

Jag ser vad din själ ser

Jag hör vad din själ hör J

ag känner hur din själ blir berörd J

ag vet vad din själ tar emot

Jag älskar Dig för evigt



Författare okänd

Av Ulla - 7 december 2012 19:00

   



 



 


   

 

Vid himlens grind där blåser en vind från närmaste stjärna så sval mot din kind. Vid himlens port står tofflor på rad när barfota änglar går molnpromenad. I himlens sal är väggarna blå. Där leker Vår Herre tittut med de små.


Britt G Hallqvist


   


En ängel bor i ditt inre...


Ingen kan se den! Ingen vet om den!

Men den finns i ditt hjärta...

Den ger dig tröst och stöd...

Finns där till dig för alltid!

Finns när tårar rinner!

Men även när glädjen strålar...

Dess vingar må dig kittla...

Tills du skrattar av glädje!

Tills dagar en dag tar slut!

Men fortfarande finns den...

Du fick den vid din födsel...

Av dina förfäder i himlen!

Av de som dig älskar!

Mer påtagligt än själva livet...

Ett stöd för dig för alltid...

Med vingar av dunlätt kraft!

Med ömhet och värme!

Vakar den över dig, livet ut...

Och när dagarna en gång tar slut...

Följer den dig på vägen!

Följer dig hem till de dina!

Den glittrar och lever i ditt inre!

Din ängel överger dig aldrig!!!

Den finns genom livets alla dagar!

Den "flyger" i ditt inre!

Ger dig kraft och glädje!!!


okänd



  


 

She looks so regal and elegant But of course she’s from Heaven sent In all her Heavenly beauty She’s such a glory to see Wondering what she’s thinking As she sits there softly swinging Remembering someone she loved I guess That someone she will certainly bless She’s hoping you do not grieve too long Also praying for you to be strong If you could see her in the sky You would no longer want to cry Always she will be there beside you Watching you in all that you do Believe in the angels and you will see Angels crowned in all Earth’s beauty


Julie McMahon


 

?

Av Ulla - 7 december 2012 13:45

 


Ifall du inte visste,,,,

Av Ulla - 7 december 2012 13:44



Kära Tomten!♥


Även detta året önskar jag mig ett fett bankkonto och en smal kropp i julklapp.

INTE tvärtom som du uppenbarligen trodde förra året...;) Tack på förhand! ♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥♥


 

Av Ulla - 7 december 2012 10:55


 



GODMORGON !

GOD FÖRMIDDAG !


Lite stämningsfullt ljus, kaffe å macka med rökt korv, gurka o tomat...innan det,,,yuoghurt..tidningsläsning och tvtittande... Så kickar jag igång fredagen....och det står en deg på jäsning...nu skall det bakas lussekatter,,,,


Ute är det en klarblå himmel och en stor sol lyser och det är just nu 12 minusgrader.


I Göteborg står spårvagnstrafiken stilla för att en lastbil kört ner en ledning så det är strömlöst i centrum,,,,,och det blir inte klart förrän i eftermiddag,,,stackars alla som skall dit och hem,,,,


,,,och ikväll tänds julstaden Göteborg upp,,,,,,med en massa lampor och julspel på Götaplatsen,,,vi brukar vara  och kika men ikväll stannar vi hemma det är ju lite kallt så att säga,,,,


Hesheten och förkylningen är bättre....


  


Och vad sägs om en fredagsfräckis ,,


Kal gick till affären som säljer maskeradkläder och frågade om dom hade några fikonlöv, eftersom han tänkte gå på maskerad utklädd till Adam. – Javisst, sa biträdet och tog fram ett fikonlöv. – Det går inte, sa Kal, jag måste ha ett mycket större än det här. – Okay, sa biträdet, här har du ett mycket större. – Det är också för litet, jag måste ha ett mycket större. – Jaha, sa biträdet, det här är det största vi har. – Nä, sa Kal. Det är tyvärr inte stort nog. – Jag är mycket ledsen, sa expediten. Ni får nog gå på maskeraden utklädd till något annat. – Jag som så gärna ville gå som Adam – nu vet jag inte … har ni nåt gott råd att ge? – Jo, om jag vore som ni, sa biträdet, så skulle jag bara hänga den över armen och gå som bensinpump.



♫ ♫ ♫♪♫ Nu blir det fredagsbakning och städning ♫ ♫ ♫♪♫


 


Dagens citat "Felet med vår värld är att de dumma är så säkra på sin sak och de kloka så fulla av tvivel."


källa: Bertrand Russell

 


Ha en bra dag vänner och var rädda om er.


Glöm inte mössan !


Av Ulla - 6 december 2012 22:30

Av Ulla - 6 december 2012 17:28


 


Det ligger änglar i luften !


Änglar viskar med glädje hemligheter i ditt öra Sätt dig ett ögonblick och låt din känsla lyssna . Änglar är budbärare ifrån den gudomliga sfären för att lysa på vår väg.

Änglarna finns alltid här oavsett om du tror på dem eller inte. Kännetecknet är kärlek. Änglarna fortsätter att älska även om deras vingar tidvis blir tuffsiga.

Änglarna är här för att vägleda dig från stjärnorna på din livsväg.

Änglarna är fredens instrument.

Änglarna färdas i ljus och finns alltid nära dig.

Änglarna vet att livet är skört och bönens oändliga krafter.

Änglarna talar genom musiken och sjunger mörkret bort.

Änglar reser sig ovanför molnen för att ta oss nära stjärnorna.

Änglarna tar sig tid till stillhet och lyssnar till Gud. Ibland flyger de mot vinden istället för med den.

Änglarna visar oss vägen mot ljuset när vi inte själva ser den.

Änglarna visar sig för dig genom enkel vänlighet och mjuka handlingar.

Änglarna sover i trygghet för de vet att Gud arbetar när de vilar. Kärlek får en ängel att flyga. Änglarna hjälper oss att se verkligheten i ett annat perspektiv. Oavsett vilken riktning en ängel har så har den Gud framför sig, När du förlorat din riktning i livet



 


 


 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards