Alla inlägg den 27 december 2012

Av Ulla - 27 december 2012 09:00

Tända ljus med skratt och glädje.. Skinka, Janssons, köttbullar och prins korv…

 

 

Såååå var julen slut,,,,

 

 

 

 

 

Livet har ingen fjärrkontroll.

 

Kliv upp och ändra det själv.

 

Okänd tänkare

 

 

 

Några Ord denna dag,,,,

Älska livet som det är………. är en mening ur ett citat av Baruch Spinoza som var en Nederlänsk filosof på 1600-talet … Citatet i sin helhet : ” Ju bättre du förstår dig själv och dina känslor, desto bättre förmår du att älska livet som det är ” Ett mycket klokt och tänkvärt citat , ett av mina favoritcitat *ler* För visst är det så , att först då vi förstår oss själva och våra känslor kan vi se på livet och våra medmänniskor med andra ögon…. När vi förstår varför vi känner och reagerar som vi gör …då kan vi hantera livet på ett helt annat sätt och situationer som vi ställs inför …och älska livet precis som det är …….

 

Livet pågår även denna dag,,,, torsdag den 27/12 o snart är det helg....

 

 

 

  Väder är det.

  Värk är det.

 

Så är det.

 

Min jul har varit så fin och underbar.

 

Hoppas du haft en fin jul...  

 

Nyttiga klappar har jag fått......  

 

Denna dag..........Jag skall på sjukgymnastik........... sedan får jag se vad det blir.

 

Ha en bra dag !

 

 




Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick.

Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt.

Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris.

Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där....

Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är.

Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....  

 

 

 

 

Av Ulla - 27 december 2012 08:45

 

 

VEM !

 

Jag är din ständige följeslagare

Jag är din största hjälpare eller din största börda Jag kommer att knuffa dig framåt eller dra ned dig i ett misslyckande

Jag är helt och hållet i ditt våld

Hälften av det du gör skulle du lika gärna kunna lasta över på mig och jag kommer att göra det snabbt och korrekt Jag är lätt att jobba med, du måste bara vara bestämd mot mig

Visa mig exakt hur du vill ha någonting gjort och efter ett par lektioner kommer jag att göra det automatiskt

Jag är alla stora människors tjänare och tyvärr, alla misstags tjänare också

De som är vinnare, har jag gjort till vinnare De som är förlorare, har jag gjort till förlorare Jag är inte någon maskin, men jag arbetar med en maskins precision såväl som med en människas intelligens

Du kan använda mig för profitens skull eller använda mig för undergångens skull

Det spelar ingen roll för mig

Ta hand om mig, träna mig, var bestämd mot mig och jag kommer att lägga världen för dina fötter

Var mild mot mig och jag kommer att förgöra dig

 

Vem

 

Jag är,,,,,,,,,,VANAN

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards