Alla inlägg under december 2012

Av Ulla - 19 december 2012 17:43

 

 

Att människa

 

Att tala med

Att strida med

Att se och vara med

Att glädjas och att lida med

Att längta eller sakna o att älska…

 

Gunnar Björling

Av Ulla - 19 december 2012 17:16

Dagens visdomsord

Ibland kan din glädje vara källan till ditt leende, men ibland kan ditt leende vara källan till din glädje.

 

Thich Nhat Hanh

 

 

 

 

Onsdag !

 

Ja så gick denna dag.

Mycket bättre med förkylningen,,,,,hostar mest.

 

Så idag,,,,,

 

,,,,skulle ju vara på en undersökning idag med mitt lilla problem med urinblåsan men p.g.a min hosta så skjuts det upp till januari......

 

Träffade kära syster och svåger och mamma och tog en tripp till gamla moster på hemmet med blomma och choklad...men hon visste inte vilka vi var,,,tragiskt.....men så är livet vi satt där en stund och drack medhavt kaffe och bullar.....sen tog tröttheten över hos henne.

Sedan åkte vi och handlade med mamma och tog lunch hemma hos henne.

Sedan tog maken och jag en tur för lite ärenden.

Allt är klappat och klart.

 

Nu är jag trött har gjort alldeles för mycket med kroppastollen idag,,,,

 

....kaffekoppen väntar med lussebulle nu,,,

 

Ha en skön kväll !

 

 

Ord

Av Ulla - 18 december 2012 18:15

"Du är bara en i hela världen, men kan vara hela världen för en annan"

 

Tänkvärda ord.....

Av Ulla - 18 december 2012 17:47

 

Några kvällsord,,,,,

  

Dagarna innan trängselskatten införs i Göteborg ska väktare skydda betalstationerna mot skadegörelse. Detta p.g.a att det under flera veckor har cirkulerat rykten om åverkan för att inte trängselskatt ska införas fr.o.m 2/1. Inget fel att ta hot på allvar. Men det känns lite larvigt att väktare ska bevaka betalstationerna. De behövs säkert bättre på andra ställen nu i juletider. Tjuvarna lär ju florera just nu i olika köpcentrum. Allt var inte bättre förr. Men vissa saker var definitivt bättre förr. Bl.a den svenska skolan var absolut bättre förr.

  

Ja då har även denna dag gått och jag känner mig mycket bättre ,,,,,men det var en envis förkylning som däckade mig,,,,

 

Men har pysslat hemma. Jag är redo för julen.

Hela dagen har varit grå och blöt.

Just nu 1 plusgrad och några vita korn dalar ner.

 

Imorgon är jag nog ännu piggare och kan ge mig ut i världen.

 

Det har ju varit upplopp i Göteborg idag....det var visst ett himla liv,,med bråk o allt. Affärer fick stänga,,,,tur att man var hemma idag och inte var på stan.

Alltid skall det vara nåt.

 

Nu blir det nyheter och lite annat på tv och soffhäng med en balja the,,,,,osså gubben förstås.

 

Ha en fin kväll !

 

 

Av Ulla - 18 december 2012 17:44


 

 

 

 

 

" Må en ängel från det höga rosor strö i dina spår.

Och må aldrig från ditt öga falla någon sorgsen tår.

Ett litet minne jag dig ger.

Må lyckans ängel giva mer. "

Av Ulla - 18 december 2012 17:40

 

 

Vet du varför du aldrig stannar upp?

Du tror kanske att det är på grund av allt ansvar, att du inte har någon tid att förlora och skyr allt som hindrar dig att ta vara på livets flyktiga timmar.

I själva verket är det helt enkelt dig själv du lurar när du försöker fly från mötet med dig själv.

 

Dom Helder Carmara

Av Ulla - 18 december 2012 17:30

 

...om nu jorden ska gå under på fredag, varför stressar vi som vanligt inför julen ;) ?!

 

 

Av Ulla - 18 december 2012 09:51

Tisdag 18 december

 

Namnsdag Abraham

 

Nationaldag Niger

 

Disney har tagit bort två sekvenser från Kalle Ankas julafton på SVT. De tecknade figurerna anses spegla stereotypa bilder av blondiner, svarta och judar. Från Aftonbladet: Är det rätt att ta bort detta? Ja: 2.24% Nej:95.76% Är det verkligen rätt att klippa bort figurerna? Och vilka är dom 2.24% som vill ta bort dom små figurerna? Och ska 2.24% vinna över 95.76%? Jag menar...Är det inte majoriteten som bestämmer? Jag fattar ingenting!!!

 

 

Gomorron ! ÄNTLIGEN,,,,,,säger jag bara så vaknar man till en dag utan tungt huvud och en massa snor och skit i näsan,,,,,,,, JAG är på bättringsvägen......hip hip hurra....................

 

Vädret denna dag 2 plusgrader regn och grått,,det är vinter det.

 

 

Skickar du Julkort ? Ibland var det bättre förr. Ta bland annat det här med julkort. Förut engagera man sig med att förbereda julkort. Kan säga att ibland var det lättare sagt än gjort :) Men till slut blev det ett julkort. Så då var det bara att skriva adresser och skicka iväg korten till nära och kära. Idag blir det inga kort. Nä... Nä... Dom senaste åren så skickar jag julhälsning via sms eller mail.

Tråkiga jag....jag vet!

 

 

Nu skall det göras lite nytta !

 

Ha en bra dag alla !

 

Fånga Dagen !

 

 

 

 

 

 


Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards