Alla inlägg under december 2011

Av Ulla - 31 december 2011 11:20

  Hej...   


Nu kommer snart slutet på detta året....så vill önska er ett Gott slut på  detta år och önska ett GOTT NYTT ÅR.


      

Denna sista dagen lyser solen från en klarblå himmel och det är ett par grader kallt,,,,ingen blåsning denna dag.

Idag skall vi klockan 17 titta på GöteborgsPostens fyrverkeri som vi brukar titta på,,,uppe på vårt utsiktsberg där vi skall sammanstråla med sonen som slutar arbeta vid den tiden sedan gåt vi hem till oss med sonen äter en god middag vi tre.

Sonen försvinner sedan hem för att vila och sedan hem till kompisar för att fira det nya året....han är så glad för han fick ledigt imorgon....

Sedan kommer det några vänner till oss lite senare på ost och lite annat tilltugg,,,,,,,Nyår firar vi in med champagne och glada miner,,,,hoppas vi.


Dagens mat blir,,,,,räksnitt, inbakad oxfilé med klyftpotatis och creme brulé,,,,,,till sonen och oss.


Våra andra gäster kommer vid åttatiden,,,,,


Var rädda om er och ha en skön dag och kväll.

   ,,,och jag lever på HOPPET som vanligt,,,,

Av Ulla - 31 december 2011 11:19

Många människor springer efter lyckan likt en tankspridd man som nervöst letar efter sin hatt, medan han hela tiden har den på huvudet. S. SMITH

Av Ulla - 31 december 2011 11:18

”Att våga är att förlora fotfästet för en sekund… Att inte våga är att förlora sig själv…” ~ Sören Kirkegaard ~

Oro

Av Ulla - 31 december 2011 11:16

Oro.

Den där som gnager.

Skaver.

Som inte ska betyda något, men gör det ändå.

Som inte är lycka, men kan göra en människa olycklig.

Och tankar.

Tankar som virvlar.

Av Ulla - 31 december 2011 11:15

Man funderar ibland…

Meningen borde ju vara att leva på ett sätt där man genom självrespekt, respekterar sina medmänniskor. Att lyssna på sin kropp. Vad vill den? Vad säger den? Gör man kroppen glad så är det lite lättare att fortsätta sprida glädje och empati omkring sig. Lättare skrivet än gjort – JAG VET…är man sjuk så är man,,,,

Av Ulla - 30 december 2011 19:22

Av Ulla - 30 december 2011 15:20

Hej,,,,,en ny dag som försvann så fort. En solig dag och all blåst var borta. Härligt. Jag och maken inhandlade lite saker inför nyårsafton sedan dammade jag och tog en promenad i solskenet,,,lite kyligt men ack så skönt. Nu sitter jag här och gubben ligger i soffan och läser medan tv;n står på och det åks skidor för glatta livet.


Vad händer mer denna dag o kväll,,,,,,,,,,,,inget speciellt,,snart vankas det lite mat,,rester.


Ikväll skall vi bara vara....och njuta avvarandra.


Av Ulla - 30 december 2011 15:19

Tänkvärda ord


Bakom de mörka molnen finns alltid solen. Den lyser upp och skapar spännande nyanser i världen omkring oss. Ta vara på de små ljusglimtarna, det är ofta de som ger dig glädjestunderna i livet.

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20
21
22 23
24
25
26
27 28 29 30 31
<<< December 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards