Alla inlägg under december 2012

Av Ulla - 6 december 2012 16:53

Av Ulla - 6 december 2012 12:04

Torsdag 6 december

 

Namnsdag Niklas Nikolaus

 

Nationaldag Finland

 

 

 

   

 

God Förmiddag vänner !

 

 

Snön lamslår stora delar av Sverige idag! Inga flyg i Stockholm undergårdagen ... Tågen har problem och andra kommunala färdmedel har också svårigheter. Här på andra sidan Sverige, närmare bestämt Göteborg, skiner solen från en klar himmel och solstrålarna gnistrar i snön som ligger vit – än så länge!  Den som ska åka tåg när det är vinter i Sverige måste ha med en särskild extra packning med extra kläder och mat, om tåget blir stående utmed spåret! Sverige blir lamslaget varje vinter när det kommer snö. Det är ju ingen nyhet att vi har vinter…….

 

Hest är det även denna dag så har svårt att prata,,,,,men,,,,,Överlever säkert även detta.

 

Men har faktiskt varit ute med maken ,,,en liten runda i området blev det så man fick lite luft.

 

Nu skall jag sätta igång och baka får se hur mycket jag orkar men skall baka lite mjuka kakor och lägga i frysen.

 

 

 

”Livet är som en glimt mellan två evigheter….”


 

   

 

Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....

 

 

 

 

 

Av Ulla - 5 december 2012 18:00

 

Av Ulla - 5 december 2012 17:08

Huvudvärk

Hes och har nästan tappat rösten

Näsdropp

Fryser



Klagar ,,,,


Av Ulla - 5 december 2012 16:55



Någon räkmacka seglar jag inte på.....


Ärligt talat vet jag inte om jag nånsin har gjort det? Men riktigt fina saker har hänt och kommit till mig i mitt liv och för det är jag evigt tacksam. Sen allt det andra, som bara tar en hel massa energi – varför är det så? Tur jag har lätt att tänka på det som gör mig glad; mellan varven. Och att det finns de som är bra på att prata och lyssna; såna man mår bra av! Det brukar jag tänka på; att det faktiskt är så och då blir jag så väldigt glad och extra varm om hjärtat. Jag skulle så gärna vilja segla på en räkmacka. Man kan undra hur det hade känts? Att allt, precis allt, går dig väl i händerna och för alla de omkring dig också. Kanske hade jag varit ännu lyckligare, eller så hade det varit för lätt? Så där så att man inte kunde uppskatta de ljusa sakerna i Livet mer än med en axelryckning?

Jag vet inte jag och lär väl aldrig få veta.

Bäst att bara gilla läget alltså.

Av Ulla - 5 december 2012 16:50



Jag har tänkt på en sak …

...att det som betyder en sak för någon, kanske innebär något helt annat för andra.

Så konstig är världen att vi upplever saker och ting helt olika; att ord betyder något speciellt för en del, men inte för andra.

Överallt; hela tiden så är det så.


Bra konstigt, eller hur?

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards