Alla inlägg under november 2012

Av Ulla - 30 november 2012 23:00

 



Lugn och stilla kväll med lite glögg,,värmande och skönt.,,,tvtittande,,,

 

Nu sovdags....

 

Gonattkramar,,,,,,,,,,,,,,,hej hej   

Av Ulla - 30 november 2012 16:03

 

 

 

Fredag 30 november sista dagen denna månad...

 

Namnsdag Anders Andreas

 

Nationaldag Barbados

 

  Hej hej,,,,här kommer jag och kikar in.

 

Dagen har gått och det mörknar,,,,,,,idag har det varit kallt....

 

Nu börjar det närma sig jul och massor av levande ljus tänds för att mysa till det i den mörkaste av alla årstider. Tyvärr, glöms ljusen ibland bort, man går hemifrån och då kan katastrofen vara ett faktum. En eldsvåda ligger då inte långt borta. Glöm inte att släcka ljusen när du går ut! En helt annan eldsvåda var den i Bergsjön, Göteborg, i natt då hundratalet  personer fick evakueras efter att ett parkeringsgarage eldhärjades och massor av rök vällde in i olika trappuppgångar.  Efter ett tag kunde man återvända till en del lägenheter, men några verkar vara så skadade av rök att det inte går att vistas där. Strömmen gick också under kvällen och det var becksvart i huset. Inte lätt att hitta ut i rök och mörker. Jag kan tänka mig att massor av bilar blev som utbrända skelett i branden och nu gäller det att ta reda på orsaken till eländet! Hoppas inte att det var någon/några som tände på i ett fruktansvärt idiotiskt påhitt Polisen misstänker mordbrand.

 

 

Min dag idag med kärleken,,,,,det har varit besök på Apoteket, Systembolaget, KappAhl, ICA och ÖB för inhandling av diverse saker.

Kafébesök med gubben,,,,slurp slurp.....

 

Nu har vi ätit soppa och snart blir det en ny kopp kaffe...

 

Soffhäng blir det åter denna fredagskväll,,,,,,,,,,,,,,o tv,,,,,,,,,,,,,,,,,

 

Hoppas din dag varit bra och att du får en fortsatt bra dag och kväll.

Av Ulla - 29 november 2012 17:45

  Gokväll i stugorna,,,

 

När det värker så jag blir trött på mig själv! Idag är en sån dag….allt gör bara så fruktansvärt ont!! och antagligen så skulle jag behöva ,,,ja vad ….en som är vänlig mot min störigt gnälliga kropp!! *suckar djupt* ...stackars min man,,,,,Men trotsade värken och begav mig ut med en väninna som är sjukskriven och vi traskade runt lite på marknaden men det var inget att ha alls,,,vi fikade på ett kafé sedan skildes vi åt. Jag tog spårvagnen till stan för att kolla efter en blus men blev snabbt trött på alla människor som for omkring. Men en titt in vår Saluhall gjorde jag...Saluhallen på Kungstorget i Göteborg har varit en enda stor byggarbetsplats under lång tid och handlarna därinne har haft ett enormt tålamod. Äntligen är den nyrenoverad och fräsch. Allt ser ut som förr, men i ny tappning! Den gamla byggnaden är en profil i stan och det är skönt när den öppnar igen 3 december, mad exakt samma butiker som förr. Ingen har tillkommit. Det är så mysigt att bara gå omkring där en stund och handla lite. Alltid rakt över disk och få en liten smakbit innan man bestämmer sig! 1890-talet gick startskottet för vår fina saluhall – underbart att den får leva vidare i samma utförande som då, fast nytt och fräscht ändå! 

 

 

 

Väl hemma så plockade jag / vi fram allt till advent,,,,,så nu står allt på plats även gardinerna uppsatta,,,allt med gubbens hjälp. Men tänder gör jag på lördag,,,,eller kanske jag tjuvstartar ,,,,,

 

Fy vad trött jag är nu och ont ont ,,,,,,

 

Men nöjd med dagen,,,

 

Ja ,,,,,kära ni ,,,ha nu en skön kväll,,,,,,

 

Nu skall vi dricka kaffe,,,,

 

 

Av Ulla - 29 november 2012 09:00

 

 

 

Dagens citat

 

Livet är en prövotid före paradiset. 

 

Arabiskt ordspråk







 






  Torsdag 29 november

 

Namnsdag: Sune

 

Nationaldag: Albanien

 

 

 

  

 

 

 

 

Hej tjingeling.....

 

Ny dag,,,,

 

Host,,,,host,,,,hest,,,,ont i huvudet,,,,

 

Marknadsdags med en väninna på förmiddagen får se vad jag orkar mer.

 

Önskar dig en bra dag !

 


Av Ulla - 28 november 2012 21:00

Samlar på ord Sällan jämn gång, sällan ostörd musik. Hack. Sällan vandring från klarhet till klarhet. Ofta: hackande tänder, flackande ögon mellan horisont och backspegel. När? Här eller där? Fackmännen misstog sig ofta. Almanackan förutsade inte alla förmörkelser. Ofta gick solen ned medan vi beundrade soluppgången. Ofta började huset brinna medan vi diskuterade försäkringen. Såpbubblan sprack på väg till de sju färgernas museum. De som tackades av undgick sällan att nackas. Hack. Ingenstans går det underligare till än i världen. Sällan rosor och liljor från vaggan till graven. Kvinnorna föredrar sömntabletter, männen skjuter sig. - Men bortom statistiken, en kväll i november, under en gatlyktas snöande ljus stannar en grå kappa och en svart rock. Det är något som skall granskas, något som måste avgöras pupill mot pupill. Därefter försvinner de, tätt sammantryckta, ’den minsta mänskliga gruppen’, in i ett disigt samhälle mellan smygande bilar med halvljuset på. Veckotidningarnas kärlek har röda läppar, men jorden är omgiven av en blå aura, sa Gagarin.

 

- Werner Aspenström

Av Ulla - 28 november 2012 21:00


 

 

There is always some madness in love. But there is also always some reason in madness.

 

(Nietzsche)

Av Ulla - 28 november 2012 15:00

Onsdag 28 november

 

Namnsdag Malte Nationaldag

 

Albanien Mauretanien


    


Denna dag,,,

Mammaförmiddag med handling och lite pyssel hemma hos henne.

 

Sedan blev det tvättning av bil och vi tittade på.

 

Lunch på Restaurang Mediterrane,,,,bara jag och maken,,,,

 

Det kliar och river i halsen,,,,pepprar mig med olika medikamenter,,,vill inte blir förkyld eller nåt,,,,,

 

 

 

 

 

Vädret är kallt idag,,,,,ruggigt,,,fy ,,,,,bara 3 grader varmt,,,,,

 

Hoppas du har en bra dag,,,,,





Av Ulla - 28 november 2012 08:30

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards