Alla inlägg den 9 december 2012

Av Ulla - 9 december 2012 08:15

 



När andra ljuset brinner


Är snart lucia här


Hon bjuder oss på kaffe


Och bud om julen bär

 

 



Kära vänner idag är det 2:a Advent...tiden går.



Söndag 9 december


Namnsdag: Anna

 

Det verkar som om vi ska få mer snö som läggs till det som ligger. Visserligen flaggas det för ett överfallsoväder, men det kan dra förbi oss och ta en riktning söder om Göteborg,,,

 

Det räcker att det stormar ute denna dag,,,,,håller mig inne,,,snön yr från taken det ser inte skönt ut idag.

Det blir att pyssla inne,,,stryka och lite annat.

 

Min förkylning är så mycket bättre men käre maken är genomförkyld och har feber.



 

Önskar er alla en fin andra advent,,,

Av Ulla - 9 december 2012 07:30



Minns du den ängel vit och god som fordom vid din vagga stod? Han följer än i dag din stig han varnar och beskyddar dig.


Zacharias Topelius



 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards