Alla inlägg den 26 december 2012

Av Ulla - 26 december 2012 22:15

 

 

Om man vill bli frisk i själen, så finns det inget bättre recept än ett gott skratt.

 

Henry Rutherford Elliot

Av Ulla - 26 december 2012 22:00

 

 

Flyttfåglar:

 

En bonde åkte sin vana trogen runt i samhället och tog upp beställningar på julkärvar.

Han ringde även på dörren på den pampiga disponentvillan.

Den förnäma frun öppnade.

 

- Goddag, goddag, ni ska väl ha en kärve i år med? frågade bonden.

 

– Nej tack, vi ska fira jul i Stockholm, så vi ska ingen ha.

 

Jasså, på så vis, och småfåglarna tar ni med er, förstår

Av Ulla - 26 december 2012 11:32

Jag såg ”Så mycket bättre”, återföreningen igår kväll. Just Magnus Ugglas utförande av Olle Ljungströms låt Jag och min Far, var redan i höstas en sak jag föll för. Nu har jag hittat Olles version också och den kan du höra här.







Onsdag 26 december

 

Namnsdag Staffan Stefan

 

 

Dagens Citat:

 

Vägen

”En gång” leder till staden ”aldrig”.

  

Spanskt Ordspråk.

 

 

 

 

Idag är det en annan dag igen,,,,Annandag Jul

 

Slö morgon med tomtegröt.

Nyhetsmorgon. 

Lite plock här och där.

Gäster i eftermiddag på lite glögg och tilltugg.

Gråväder.

 

Hoppas dina dagar denna jul varit bra och sköna.

 

 

Här kommer lite bilder från min jul.....

 

 

Mamma sitter och funderar,,,,,,

 

 

De minsta på julafton,,,,och två tomtar kom det,,,min syster och svåger,,,ja jösses vad dom var bra,,,,,

 

Fler bilder kommer,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,,   

 

Tack för att du tittade in hos mej!

Jag blir jätteglad om du skriver en kommentar!

♥ ♥ ♥

 

..............och Du,,,,ha en bra dag,,,,,

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards