Alla inlägg den 1 december 2012

Av Ulla - 1 december 2012 11:26

  

Lördag 1 december

 


Namnsdag: Oskar, Ossian

 

Nationaldag: Rumänien

 

God Förmiddag !

 

Jag fryser… .bara jag tittar på min utetermometer. Den berättar för mig att det är -6 grader ute. Fast det är rena rama värmeböljan mot hur det ser ut däruppe i norr. Dom har slagit ett rekord i natt med -32.6 grader i Nedre Sopporo i Norra Lappland och snö väntas vid Norrlandskusten. Det är inte klokt att människor en gång kom vandrande med sina familjer, slog sig ner på våra breddgrader, bodde i grottor och bara hade en eld att värma sig vid! Det måste varit något fel på dom som kom hit – fast det var nog ett annat klimat och lite varmare då än nu får man hoppas. Än så länge har vi ingen snö, tack och lov, men den kommer väl....hoppas jag,,Jag vill ha lite snö till jul i alla fall,,.

Nu är det kaffemuggen som gäller och temperaturen stiger väl några grader om en stund förhoppningsvis!

Skidåkning på tv.

 

Ingen morgonpromenad denna dag,,,,men skall ute lite senare,,,,

.

Vi har bakat lussekatter på morgonen men skall baka mer en annan dag.

 

Idag skall vi hem till en väninna till mig som skall flytta nästa vecka men idag skall vi hjälpa henne att köra lite småsaker blommor m.m Får se hur man orkar.

 

   

 

Förändringens dörr kan bara öppnas inifrån. Okänd tänkare


  

Ett klokord från Puh,,,, ”När du trillar ner på någon räcker det inte att säga att du inte kunde hjälpa det- När allt kommer omkring kunde han förmodligen inte heller hjälpa att han hamnade under dig!”

 

 

 


 

 

Ha nu en fortsatt trevlig dag denna lördag och en alldeles ny månad

 

 

var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....

 

 

Tänk att imorgon är det första Advent,,,,nu går tiden fort,,,,snart är julen över,,,

  

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards