Alla inlägg under juli 2013

Av Ulla - 28 juli 2013 20:45

  Hej,,,kikar in i alla fall,,,,

Livets "mirakel-bubbla" stod det,,, ... ett vykort med dessa ord till mig,,,i förra

veckan,,,, Säg till dig själv varje morgon

Det här blir en bra dag Jag klarar av mer än jag tror

Ingenting blir bättre för att jag oroar mig

Man kan aldrig göra mer än sitt bästa

Alltid finns det något att glädja sig åt Jag känner mig i utmärkt form

Idag ska jag göra någon glad

Det är ingen ide att deppa

Var optimist

 

Livet är härligt!


Min allra bästa vän  ,,,,som känner mig bäst. Vet att jag tänker och undrar dag som natt.

 

 

Här kommer,,,,,,,,Lite ditt och ... ...lite datt och så .....

 

Jag skulle hålla mig borta men insåg att att vi tydligen inte har dator från och med imorgon,,,,,hmmm,,,,,,,,,,,så bestämde mig för att skriva lite under kvällen,,,,,


Sommarkvällar är något jag gillar skarpt!... tysta sommarmorgnar är ju också helt okej...;)


Ja som ni ser så försvann jag några dagar...

 

Vad hände,,,hmm.........lite att göra och pyssla med.


  Onsdagen

,,,,blev en tur till Stenungsund,,varm dag,,,på sen eftermiddagen blev det Gofika hos goda vänner. Trevligt! Man sitter och pratar om ditten och datten. Precis som det ska vara med vännerna. Om ditten och datten. Och när allt kommer omkring så kanske ingenting :) Men hem igen och tvfotboll,,,,,men det gick ju inte så bra men visst var dom duktiga ändå.

 

  Torsdagen

,,,,kom mannen/kvinnan som skall städa vår lägenhet och kollade hur det såg ut.

Efter det kom vänner från Trollhättan på besök och hämtade två fåtöljer. Fikastund blev det oxå. Sedan kom en väninna och tittade på gardiner som jag skall göra mig av med... Sen kom sonen med flyttbil och kompis för att hämta vår bäddsoffa vi hade i lillarummet nu flyttar den till sonen samt att vi flyttade en del andra grejer och ställde i sonens källare och sonen sålde sin soffa till en kompis. fulltuppdag så att säga.


  Fredag

,,, var det kalas,,,13-årskalas,,,så stora delar av släkten träffades.

Mamma följde med oss hem över natten.


    Lördagen

,,,När jag vaknade trodde jag det var natt. Himlen är novembermörk. Det är nästan kusligt. Den första åskknallen var så stark att jag flög ur sängen ja ja nästan i alla fall och upp för att titta ut. Lokalradion varnade men efter några timmar begav oss ut och handlade med mamma. Men såå mycket vatten det var överallt. Vi for hem igen och hade en alldeles underbar slö och slapp dag…soffhäng med läsning och korsordslösning. Kvällen infann sig och det blev tv och soffläge igen. En riktigt mysig dag. Lugn.


  Söndag

,,,,,En huvudvärksdag. Det ogillar jag skarpt! Vädermakternas fel.....grått och blött,,,Men den försvann så småningom och på eftermiddagen så tog vi en promenad och jag piggnade till så vi for till stan och flanerade lite..sedan hem och bara tog det lugnt vilket vi behövde.

 

Vi ligger galet bra till i flyttningen. Känns skönt.

 

Den här veckan har jag kännt mig galet stressad av allt.

Jag hoppas jag kan få ned axlar och andning när nu kvällen närmar sig.

 

Som många vet är jag ju inte så där tipp topp i kroppen och att det inte är för intet att jag går hemma om dagarna. Men ibland vill man låtsas att man är bättre än vad man är. Att man har det där ungdomliga och oförstörbara i sig ni vet.. Ja åtminstone trodde jag så en gång i tiden och blundade för allt vad faror hette och som kunde skada min kropp. Jag ville ju så mycket!! Sedan blev det som det vart.

 

Jag hoppas ni haft en skön helg.

 

Vädret har varit lite taskigt men mig gör det inget,,,,har som sagt att göra.

 

Ha det så bra alla,,,,,jag finns häromkring,,,,,

 

Var rädd om dig,,,,,,

 

Fånga dagarna,,,,

 

 

 

Av Ulla - 25 juli 2013 10:00

   

 

Hej!

 

 

Tiden räcker inte till och tyvärr har jag svårt att hinna läsa hos er eller skriva kommentarer.

 

Jag hoppas ni mår gott alla!

 

Vi ses lite sporadiskt när tid finns.Tror jag ,,,,

 

Varför ?

 

Jo det är det här med flyttningen ni vet,,, läkarbesök, undersökningar som jag inte trodde skulle komma under sommaren och allt annat som snurrar omkring mig.

 

 

Har det bra i alla fall....så gott det går nu i dagens läge,,,




Lite mer sommarbilder tagna en dag i veckan när solen strålade..

 

 


 


 


Ha en bra dag !


Fånga dagen och dess ögonblick !


Av Ulla - 24 juli 2013 09:30

 

 

 

God Morgon kära ni !  

 

 

Onsdag 24 juli

 

 

Namnsdag: Kerstin, Kristina

 

 

Idag vaknade jag tidigt och fick göra frukost till maken för en gångs skull,,,det händer inte ofta eftersom jag alltid sover längre.

 

  

 

Igår var det varmt alltså,,,,,men vi tog en termos med kaffe, några flaskor med vatten och lite att äta och for till havet och gömde oss på en klippa,,,,sååå mycket folk,,,,oj oj,,,,vi for dock hem igen efter bara knappa två timmar.

 

 

   

 

Vad det blir denna dag ???

 

Ja vi får se,,,det skall komma regn under kvällen,,,men då !!!??

 

Du får i alla fall ha en bra dag för det tänker jag ha.

 

 

 

 

 

Sommarstund 

 

En solens dag med insektssurr.  Ett sädesfält har lysningstider. Marie sänghalms guldmoln välla ymniga ur julimarken. En svala far som en lossnad pilspets hän mot ditt ansikte, men vänder i sin jakt och kvittrar i höjden om lätthetens gåva. Mänska och hjärta, dröj här bakom bladen, glöm att gråta, glöm ditt armod och din blyförgiftning. Nyckelpigans lackskal glimmar: Hjärtat bygger sig ett korthus.

 

- Harry Martinson -

Av Ulla - 23 juli 2013 22:15

 

 

Varma ord, vackra ord, djupa ord...

De äro som doften av en blomma i natten den man icke ser.

Bakom dem lurar den tomma rymden...

Kanske de äro den ringlande röken från kärlekens varma härd?

 

 

Edith Södergran

Av Ulla - 23 juli 2013 10:15

 

   

 

Tisdag 23 juli

 

Namnsdag: Emma

 

Nationaldag: Egypten

 

 

 

 

 

 

God Morgon alla vackra !

 

Den första goda nyheten på dagen är att vi vaknar.

 

Vi andas, hjärtat slår, hjärnan fungerar.

 

Livets äventyr kan börja.

 

Vad har dagen i beredskap åt oss?

 

Vi har ingen möjlighet att veta vilka överraskningar som väntar oss.

 

Vem kommer vi att möta? Vad kommer vi att få se?

 

Vad kommer vi att lära oss?

 

Vad kommer vi att skratta åt?

 

Hur kommer vi att kunna hjälpa andra?

 

Kommer vi att bli älskade och kommer vi att älska?

 

Nu när vi har fått upp ögonen för hur vacker den här dagen är, ska vi vara vakna för nya intryck.

 

Låt oss gråta när vi är ledsna, le när vi känner oss berörda och skratta åt det roliga i livet som ligger framför oss.

 

Ja en ny dag har börjat med frukost, kaffe, tv, tidningsläsning….och jag har mediterat under tiden maken fixat frukost.

Det kommer att bli en bra dag.

Solens strålar värmer ute.

 

Idag skall vi nog hitta på att göra något i det fina vädret och inte vara inne med våra packlådor och röran omkring oss. Igår på dagen var vi tvungna att ta oss till stan med bankärenden bl.a men det var inget kul att vara på stan med en massa människor,,,,det blev en glass vid havet i alla fall.

 

Vi får se vad dagen har i sina gömmor..

 

Ha en bra dag !

 

Fånga dagen !

 

 

Lite bilder från gårdagen,,,,

 

 

 

 

 

 

 

 

Önskar dig en underbar dag.....

Av Ulla - 22 juli 2013 20:45

 

Vi kvinnor

 

Vi kvinnor, vi äro så nära den bruna jorden.

Vi fråga göken, vad han väntar av våren, vi slå våra armar kring den kala furan, vi forska i solnedgången efter tecken och råd.

Jag älskade en gång en man, han trodde på ingenting...

Han kom en kall dag med tomma ögon, han gick en tunga dag med glömska över pannan.

Om mitt barn icke lever, är det hans...

 

Dikten ovan är från diktsamlingen Dikter som utkom 1916 Edith Irene Södergran finlandssvensk poet. (1892-1923

Av Ulla - 22 juli 2013 15:15

 



 



En stunds vandring i värmen bland turister i mängder,,,,,,,men vi var inte så länge längtade bort från stan så en glass på Saltholmen blev det nu sitter vi här.


En fin dag och varm.

Av Ulla - 22 juli 2013 10:00

 

 

Måndag 22 juli

 

Namnsdag: Madeleine, Magdalena

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Ha en underbar MÅNDAG..

 

Solen skiner,,,,,,och det är åter en varm dag,,,

 

Fånga Dagen och dess guldkorn......    

 

....och......

 

Idag får vi skänka en tanke till Norge,,,,22 juli då Breivik slog till,,,,

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards