Alla inlägg under augusti 2013

Av Ulla - 27 augusti 2013 08:15

Hej hallå,,,,,,,,,,,,,,

 

 

Punktering

 

Tömt batteri

 

Kortslutning eller vad man vill kalla det

 

Jag är sååå tröttt

 

Så ända in i benmärgen trött 

 

Vad är det med mig

 

Varför

 

Sover bra för en gång skull

 

Kan det vara flytten och allt omkring där som gör att jag nu slappnar av...

 

Igårkväll bestämde vi oss för att åka bort några dagar så idag på eftermiddagen åker vi till Småland och lånar ett litet hus några dagar..

 

,,,nu skall jag/vi bara vara och ha det skönt,,hälsa på lite vänner,,,ja vi får se vad det blir....men skönt skall det bli att komma bort några dagar,,,,

 

Kikar inte in på några dagar men återkommer kanske på söndag.....

 

Ha en jättefin dag.....det är du värd.

 

Var rädd om dig.

 

Fånga Dagen eller dagarna,,,,,,ha en skön vecka,,,,

 

Hej då så länge,,,,kikar in igen snart,,,,kram på er,,,,

 

Av Ulla - 26 augusti 2013 18:54

Internatskolan Lundsberg dit Sveriges absolut rikaste personer skickar sina barn, verkar ha en fortgående subkultur där pennalism står på schemat! Det har i alla tider hänt otrevligheter på internatskolor världen över, där de äldre eleverna utsätter de yngre och de nya för saker som aldrig skulle tillåtas utanför ”murarna” Det senaste med att nolla de nya med att bränna dem med hett strykjärn får mig att undra om det är sadister som går där. En elev är förd till sjukhus med brännskador och nio stycken är misstänkta . Vi minns Jan Guillous bok Ondskan som han skrev efter egna erfarenheter på den skolan och det är inte så länge sedan Lundsberg var i hetluften för liknande saker. Varför blundar de vuxna? Man lever alltså på medeltiden i Lundsberg och det är våra framtida företagsledare och kungligheter som har gått och går där! Är det översittare som överklassen i Sverige vill skapa?

Av Ulla - 26 augusti 2013 10:15

Varje förändring av världen och verkligheten börjar djupt inne i oss själva.

 

Ur boken ”Sant o sånt”

 

 

 

Jag kom ur sängen !!

 

Då sitter jag då äntligen här igen och med kaffet i högsta hugg.

 

Allt värker,,,,,,,

 

 

God morgon förresten!

 

Östen har namnsdag idag ,,,den 26 augusti...

 

Måndag och Ny vecka,,,,,en helt ny vecka...

 

Väder,,,javisst är det väder.

 

Har mediterat och fixat lite med kroppastollen  

 

 

 

Hoppas du får en bra dag ,,,

 

 

Av Ulla - 25 augusti 2013 22:00


 

Men hur trivs jag då?

 

Jo, tack.

 

Skitbra.

 

,,,i den nya lägenheten alltså,,,

Av Ulla - 25 augusti 2013 20:00

När själarna en gång skulle ner till Jorden för att få känna på, utvecklas vidare och lära sig hur allt känns i känsla, så samlades de runt Gud för att få sina uppdrag utdelade. – ”Jag vill vara sorg”, sa en. – ”Jag vill vara glädje”, sa en annan. – ”Jag vill vara kärlek”, sa en tredje. Så fortsatte de tills en av dem sa: – ”Jag vill vara förlåtelse”. Det blev alldelse tyst och allt avstannade. Då sa Gud: – ”Och vem ska du förlåta då?” Ingen av själarna ville vara den som behövde förlåtas av någon. Till slut klev en av själarna fram och sa: – ”Jag kan vara den som plågar dig, men då måste du lova att du under de värsta stunderna kommer ihåg att du förlåter mig”. Förlåtelse är bland det svåraste som finns. Både att förlåta sig själv och att förlåta andra.

 

 

 

Vill du så får du kopiera historien och sprida den vidare…har hittat den på nätet,,,,,

Av Ulla - 25 augusti 2013 10:00

 

 

An Irish Blessing

May the road rise to meet you.

May the Wind be always at your back.

May the Sun shine warm upon your face, the rain fall soft upon your fields and until we meet again, may

God hold you in the palm of his hand!

 

 

   

 

 

Vemodet rullar in Höst!

Det känns i luften!

Visst skiner solen, men vinden är kylig.

Sommarkänslan är borta.

När hösten sakta träder fram..  Börjar doften av sommaren tona ut..

Jag stannar upp och håller mig kvar och hoppas..

Vägrar rent av att släppa taget om den..

I mig består sommaren ännu.. ett litet tag,,,,

 

Men söndagen ger en klarblå himmel och sol....idag är det sommar ,,,,,men det blåser....hösten närmar sig med stormsteg eller också så blir det en varm skön höst och lååång kanske.

 

Dagen började som vanligt,,,men frukosten intogs på balkongen och lite tjöt....

 

Snart beger vi oss ut en sväng,,,troligen ingen inflyttning idag,,hoppas vi i alla fall.

 

Önskar dig en fin söndag......

Av Ulla - 24 augusti 2013 22:45


 

  

 

Jag tackar livet

 

Trots att det är motgångar ibland är jag mer än tacksam för allt jag har.

 

Tack!

Av Ulla - 24 augusti 2013 13:02

Vi är blommor driv oss varsamt.

Vi är jordens hopp.

Låt oss växa vilda och få gå i knopp.

Vi är blommor, bryt oss inte.

Gränslös är vår glöd.

Låt oss växa fria utan våld och död.

Ge oss mod att våga glädjas, glädjas tusenfalt.

Lita på oss ge oss värme för där ute är så kallt.

Vi är barn och vi är många, vi är jordens salt.

Lyssna till oss vi är starka vi kan allt, ja vi kan allt.

 

 

Barbro Lindgren

 

   

 

Lördag 24 augusti

 

Namnsdag Bartolomeus

 

Nationaldag Ukraina

 

 

Hej...

 

 

En solig lördag idag och vi har haft främmande en kort stund bästa svägerskan och svågern från Småland kikade in på fika innan flyget gick till Korsika en vecka.

 

Jag har huvudvärk och kroppastollen har inte sin dag,,,,dessutom en IBSmage som krånglar,,,,,

 

Idag får vi hålla oss inne det flyttas  i huset idag,,,,, 7:e och 10:e våningen flyttas in idag,,,,,,en lgh på varje plan,,,,,,tidschema har alla fått men här blev det inte så bra,,,,

 

Igår gick jag upp till 6:e vån....när hissen var upptagen av inflyttning.

Jag dog nästan,,,,,

 

Idag skall sonen komma på middag och skall umgås med sina föräldrar en stund....goingen.

 

Hoppas du har en fin lördag,,,,

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19
20
21 22 23 24 25
26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards