Alla inlägg den 3 december 2012

Av Ulla - 3 december 2012 18:45


 

 

 

HEJ mitt vinterland.....

 

JO.. nu är vintern här BÅDE på gott och ont ..

 

Kylan .. halkan .. bilar som krockar ..folk som ramlar,,,,

 


Roligt med barnen som är ute och leker i snön,,,,bygger,rullar sig,,,åker pulka,,,

 

Vi får påminna oss om att det är december...

 

Vintern är här. (Undrar hur länge)

 

Så är det bara...gilla läget eller svära satan....

 

Men det är vackert.

 

Var till sjukgymnasten på förmiddagen det brukar gå på 5 minuter att ta sig dit bara nerför backen så att säga nära och bra,,,,,men idag halkade jag omkring och det tog längre tid,,,,men jag kom dit helskinnad och hem också,,,,,

 

Ha en skön kväll.....

 

 

 

Av Ulla - 3 december 2012 10:10

 

 

Måndag 3 december

 

Namnsdag Lydia



 

   

 

 

Hej hej,,,,,




Klick klick kras


Det är ungefär så det låter i min nacke på morgnarna när jag försöker ”lirka igång mig”. Vaknar nästan alltid och är stel i nacken. Hör mer till regel än undantag. Ibland är det lite bättre – ibland sämre.


  GOMORRON / GOMIDDA på er alla,,


Ny dag ,,,Ny vecka,, Ny måndag,,,,,



Idag är det tyvärr en sämre dag. Bara för att man hade en trevlig dag igår med adventsgudstjänst och sedan mammas kalas. Kunde knappt röra mig när jag vaknade. Ligger då stilla och försöker slappna av i de spända musklerna. Tänjer och sträcker lite försiktigt på mig. Vänder mig så att jag ligger på andra sidan en stund. Tänjer och sträcker igen. Sedan lägger jag mig på rygg och vänder försiktigt huvudet åt ena sidan. Det är då kras-ljuden kommer. Det är som mikrosnärtar bak i nacken. På samma gång som det känns otäckt, så är det underligt nog en skön känsla. Förr skrämde den mig. Nu hör den till. Från nacken strålar det ut en konstig, ganska jobbig domningskänsla som går ner i axel och arm. Men jag är ju i alla fall uppe på benen. Ja, så är det idag. Ett konstaterande…men skall snart iväg till sjukgymnasten,,,med både axlar..armar,,nacke och andra delar av kroppastollen. Hoppas natten varit sömnrik och mardrömsfri. Nu har jag själv inte drömt mardrömmar på länge och det känns skönt. Jag tror det går i perioder och även när det är fullmåne så har vi kvinnor lite dåliga nätter. Men sömnen ville inte infinna sig förrän framåt småtimmarna och det beror på den otroliga värk som jag nu har,,,vet att jag sagt det förrut men nu är det fruktansvärt. Det är så orättvist att jag inte kan få göra de där vanliga vardagssysslorna utan att få så förbannat ont Jag vill ha tillbaka min kropp som jag hade innan jag fick denna värk.,,,hmm och det är 25 år,,,jösses. Jag vill kunna göra saker utan att få ont. Jag vill kunna planera en vecka framåt utan att behöva säga ett kanske efter…. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva idag…. Har så mycket tankar både hit o dit. Kan inte vara bra att tänka för mycket heller…eller ? Så många likheter vi bloggare har, vi bloggar om den tråkiga vardagen, dom roliga stunderna, visar upp bilder för varandra, ger ros och beröm (vid behov) visar ett pekfinger om vi har en annan åsikt (det måste man få ha). Har vi ont i kroppen eller gör oss illa skriver vi om det (lite tröst vill man ju ha, det lindrar alltid smärtan)

Nä skall fortsätta med mitt kaffedrickande, kolla mail och annat och sedan kila iväg till sjukgymnasten,,,sedan har jag inga direkta planer för denna dag får se vad det blir.


Snöar gör det,,,,vräker ner,,,,,och 8 minusgrader....på med broddarna kanske denna dag,




 


Ha en bra dag bloggarvänner.


Fånga Dagen.

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards