Direktlänk till inlägg 13 maj 2013

Tiden går både dag och kväll,,,,,

Av Ulla - 13 maj 2013 18:40

Varje grässtrå, varje blad och varenda liten blomma är ett hoppets tecken.

 

Richard Jefferies

 

  

 

Kvällshälsning,,,,

 

Dagarna går... ... liksom kvällarna, väldigt fort ibland. Framför allt då man har skoj. Solen har lyst med sin frånvaro här i dag, men vad gör det! Solen lyser inne...ha ha Det har regnat men det behövdes. Förmiddagen bjöd på lite sol så den har visat sig. Jag har varit ute på vift hela dagen,,,,först en runda på stan sedan kom sonen och fikade sedan åkte vi till ett köpcentrum och strosade omkring så gjorde sig hungern påmind och vi åt en sallad till lunch. En trevlig stund med sonen. Hemma igen så …. Tvättade,,läste,,drack kaffe,,,vek tvätt och strök,,,pratade med mannen,,,läste lite till,,,nu skall jag ta en macka och en balja te och titta på tv om en stund.

Det har varit en bra dag,,,,,

 

 

 

Det är många som drömmer om att det ska ske något stort och spännande. Att vinna massor av pengar, hitta det perfekta jobbet/huset, göra jorden runt resan, finna den stora kärleken, uppleva spänning och vara framgångsrik - leva ett ovanligt liv. Samtidigt så är det så många i vår värld som just i denna stund bara har en önskan - "Att få leva ett vanligt liv" Men kanske det är så att det vanliga har blivit ovanligt och sällsynt...och därför så värdefullt.Vilken dröm är viktigast?

Min dröm är att få vara frisk och kunna arbeta,,,,men det skulle inte vara dumt att vinna en amssa pengar,,,,men jag vill vara frisk,,,,,allra helst,,,,

 

Vad är din dröm,,,???

 

 

 

 

 

Det obegripligt stora får plats i ett frö, en prick och alla evigheter finns med i ett ögonblick.

I ögat sammanstrålar vad i en mänska är och den som själv är seende kan se att Gud är där.

Margareta Melin

 

Ha en skön kväll,,,,,

 
 
TantGlad

TantGlad

14 maj 2013 06:35

Huvudsaken är att man har solen inom sig.
Villken fin vers.
Ha en fin och solig dag!

http://TantGlad.bloggo.nu

Ulla

14 maj 2013 10:28

Solen finns inte ute,,,,men skall leta eter den,,,tack för att du kikar in,,,,,ha en bra dag,,

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards