Direktlänk till inlägg 13 maj 2013

MåndagsOrd

Av Ulla - 13 maj 2013 08:45

 

 

“Var inte rädd för avståndet mellan dina drömmar och verkligheten. Om du kan drömma något, kan du också förverkliga din dröm.”

 

( Belva Davis)

 

 

   

 

Med kraft o sol i blick.

Välkomnar våren och solen.

Tänk vad skönt med dessa ljusare tider.... Kan inte annat än att le och erkänna att höst o vinter är inte min melodi. Men det är klart höstfärgerna är vackra och den första snön,,,,

Våren börjar på göra sin entré mer och mer i Sverige nu, i olika hastighet med tanke på att det är sådant avstånd mellan norra och södra Sverige. Ser vårtecken varje dag nu. Tanken på sommarkläder och sommaren får mig att le en aning extra, hur skönt är det inte att ha på sig lite lättare kläder och mer färgglatt och man kan inget annat än längta extra efter sommar och värme i denna skrivande stund.

Den här veckan ska jag hinna med livet….

Jag är en ”drömmare/tänkare / funderare” en sådan person som tänker mycket, händelser som jag kan tänka sönder och analysera allt i detalj, jag letar efter en förklaring och vill gärna förstå. Jag går in i djupa och filosofiska tankar med mig själv och jag anser att tänka är att samtala med sig själv. Jag är ändå den som letar efter det positiva i allting, min tanke är alltid… ”Det kunde ha varit värre” Jag gråter liksom alla andra…. Men, de som har sett mig gråta är få, jag gör det helst i min ensamhet. Ibland kan man dock inte styra sina tårar… ! Sällan jag ber andra om hjälp, jag är mer den som ”jag kan själv” även om det är något jag aldrig har gjort i hela mitt liv så ger jag mig ändå in i leken och envist beslutar mig för att fixa det. Med andra ord, jag kan bra vara enveten om jag har bestämt mig för något.

 

Tar fram Mark Levengood’s bok ”Hjärtat får inga rynkor”  i min hand..Jag bläddrar och läser ett stycke i boken och skrattar.. han är bara för go. Ja jag sorterar de böcker som finns skänka,,,behålla. Men denna bok behåller jag.

 

  Ja MÅNDAG och ny vecka,,,,,idag tar jag mig en tur till stan sedan blir det tvättstugan.

 

Ja så blir det...

 

Ha en bra dag!!

 
 
Annika

Annika

13 maj 2013 15:45

Jag är oxå lite av en grubblare.Vill gärna ta reda på fakta och försöka hitta förklaringar på VARFÖR? Men däremot gråter jag ofta både av glädje och sorg. Hoppas att du haft en fin dag.

http://www.badtant.bloggo.nu

Ulla

13 maj 2013 18:02

Vi grubblar vidare,,,,,tack för att kikade in och hoppas att din dag varit bra,,,,kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4
5
6 7
8
9 10 11 12
13 14 15 16
17
18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Maj 2013 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards