Direktlänk till inlägg 3 december 2012

Måndag,,,,,snö snö....

Av Ulla - 3 december 2012 10:10

 

 

Måndag 3 december

 

Namnsdag Lydia



 

   

 

 

Hej hej,,,,,




Klick klick kras


Det är ungefär så det låter i min nacke på morgnarna när jag försöker ”lirka igång mig”. Vaknar nästan alltid och är stel i nacken. Hör mer till regel än undantag. Ibland är det lite bättre – ibland sämre.


  GOMORRON / GOMIDDA på er alla,,


Ny dag ,,,Ny vecka,, Ny måndag,,,,,



Idag är det tyvärr en sämre dag. Bara för att man hade en trevlig dag igår med adventsgudstjänst och sedan mammas kalas. Kunde knappt röra mig när jag vaknade. Ligger då stilla och försöker slappna av i de spända musklerna. Tänjer och sträcker lite försiktigt på mig. Vänder mig så att jag ligger på andra sidan en stund. Tänjer och sträcker igen. Sedan lägger jag mig på rygg och vänder försiktigt huvudet åt ena sidan. Det är då kras-ljuden kommer. Det är som mikrosnärtar bak i nacken. På samma gång som det känns otäckt, så är det underligt nog en skön känsla. Förr skrämde den mig. Nu hör den till. Från nacken strålar det ut en konstig, ganska jobbig domningskänsla som går ner i axel och arm. Men jag är ju i alla fall uppe på benen. Ja, så är det idag. Ett konstaterande…men skall snart iväg till sjukgymnasten,,,med både axlar..armar,,nacke och andra delar av kroppastollen. Hoppas natten varit sömnrik och mardrömsfri. Nu har jag själv inte drömt mardrömmar på länge och det känns skönt. Jag tror det går i perioder och även när det är fullmåne så har vi kvinnor lite dåliga nätter. Men sömnen ville inte infinna sig förrän framåt småtimmarna och det beror på den otroliga värk som jag nu har,,,vet att jag sagt det förrut men nu är det fruktansvärt. Det är så orättvist att jag inte kan få göra de där vanliga vardagssysslorna utan att få så förbannat ont Jag vill ha tillbaka min kropp som jag hade innan jag fick denna värk.,,,hmm och det är 25 år,,,jösses. Jag vill kunna göra saker utan att få ont. Jag vill kunna planera en vecka framåt utan att behöva säga ett kanske efter…. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva idag…. Har så mycket tankar både hit o dit. Kan inte vara bra att tänka för mycket heller…eller ? Så många likheter vi bloggare har, vi bloggar om den tråkiga vardagen, dom roliga stunderna, visar upp bilder för varandra, ger ros och beröm (vid behov) visar ett pekfinger om vi har en annan åsikt (det måste man få ha). Har vi ont i kroppen eller gör oss illa skriver vi om det (lite tröst vill man ju ha, det lindrar alltid smärtan)

Nä skall fortsätta med mitt kaffedrickande, kolla mail och annat och sedan kila iväg till sjukgymnasten,,,sedan har jag inga direkta planer för denna dag får se vad det blir.


Snöar gör det,,,,vräker ner,,,,,och 8 minusgrader....på med broddarna kanske denna dag,




 


Ha en bra dag bloggarvänner.


Fånga Dagen.

 
 
GeddFish

GeddFish

3 december 2012 11:17

Jag fylls av tacksamhet, för att jag mår som jag mår, läser om din värk, det är klart att du vill bli av med den, kunna göra saker o.s.v

En kram från cybern kan kanske lindra en bråkdel, jag blir iaf glad över goa kommentarer. Jag sitter här själv och filosoferar.... ♥

http://gerd-geddfish.blogspot.com

Ulla

4 december 2012 17:42

Kramar om ,,,,,,,,

 
Jaja

Jaja

3 december 2012 12:05

Hej där ♥ , såklart ska broddarna på om ni har snö och kallt. Kan ju ligga en isfläck under snön. Det sista man vill är ju att ramla, de räcker med smärta liksom. Jag läser vad du skriver och KÄNNER igen allt. Känner också igen känslan när man ibland ska just räkna ut hur länge man haft problem, då blir man rädd. Jag brukar ändå ganska snabbt vända det till ,,FY fan va stark jag är som ORKAT och orkar. (mitt började efter min hjärnhinneinflammation 1994) Tillsammans är vi starka, dom orden tror jag på. Jag känner en styrka av att kunna få blogga tex, att dela , att få förtroendet att dela andras liv, det ger mig en känsla som är viktig för mig "JAG ÄR INTE ENSAM". Jag hoppas din dag hos sjukgymnasten gått bra, vet ju att det blir mer ont men på sikt är det bra. Va rädd om dig. kramar ♥ Jaja♥

http://jajasanglar.blogg.se

Ulla

4 december 2012 17:41


Orkar tillsammans !

Ha det gott vännen! Kramar! ♥

 
Pisan

Pisan

3 december 2012 12:23

Det är då fasen att man inte skall kunna göra nåt kul utan att få betala efteråt för det! :-( Men nu kan vi ju i a f njuta av att det blivit lite ljusare ute av snön :-) Ha det gott vännen! Kramar! ♥

http://pisansblogg.bloggplatsen.se

Ulla

4 december 2012 17:40

Ja det är skit att man aldrig kan göra nåt,,, Ha det gott vännen! Kramar! ♥

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards