Alla inlägg den 11 oktober 2012

Av Ulla - 11 oktober 2012 21:30

Av Ulla - 11 oktober 2012 17:43

Päronpaj med creme fraiche 


Pajdeg:

 

150 gr smör

1 dl socker

1 tsk bakpulver

3 dl mjöl

 

Fyllning:

 

2 dl creme fraiche

1/2 dl socker 1 tsk vaniljsocker

1 stor burk päron, avrunnen

1ägg

 

Gör pajdegen och tryck ut i en pajform. Hacka/tärna de avrunna päronen. Brukar hälla päronen i durkslag och låta rinna av. Blanda creme fraiche, socker, vaniljsocker och ägg väl. Häll ner päronen och blanda. Häll i pajformen och grädda i 175 grader mitt i ugnen i ca 20-30 minuter. Servera med vaniljglass. Päronen går utmärkt att byta ut mot avrunnen ananas..

 

Den är sååå god tycker jag,,,,

Av Ulla - 11 oktober 2012 17:35

"Jorden kommer inte att överleva om den västerländskt vetenskapliga, materialistiska och framstegsorienterade paradigmen fortsätter att kosumera världen. Att lära sig Mayas hemligheter kan inspirera människan att bli upplyst och få det västerländska imperialistiska tåget att spåra ur på sin väg mot helvetet. Sätter vi kommer göra det på är att skapa fred i vår värld"

 

 

Ur boken Maya koden av -Barbara Hand Clow-

Av Ulla - 11 oktober 2012 17:28

 

 

Vänner  

 

 

Falska vänner vill aldrig ha din mat.

Äkta vänner är orsaken till att du aldrig har någon mat.

 

Falska vänner vet några få saker om dig.

Äkta vänner kan skriva en bok om dig.

 

Falska vänner bankar på dörren hemma hos dig.

Äkta vänner går bara in och säger "skönt att vara "hemma"".

 

Falska vänner hjälper dig upp när du faller.

Äkta vänner ser till att du aldrig faller.

 

Falska vänner tillbringar lite tid med dig.

Äkta vänner är med dig genom hela liv

Av Ulla - 11 oktober 2012 17:10

 

  

Helhjärtat av Ingemar Olsson

 

 

Helhjärtat vill jag göra allt som jag nånsin gör

Helhjärtat vill jag leva

Helhjärtat tills jag dör

Helhjärtat vill jag äga allt som jag nånsin får

Helhjärtat vill jag mista

Sånt som inte består

Helhjärtat vill jag jobba

Helhjärtat vara lat

Helhjärtat vara hungrig

Helhjärtat äta mat

Helhjärtat vill jag glömma

Helhjärtat komma ihåg

Helhjärtat vill jag drömma

Helhjärtat åka tåg

Med hela hjärtat hela tiden

Överallt och jämt

Med hela hjärtat hela tiden

Alldeles bestämt

Av Ulla - 11 oktober 2012 10:18

 

 

 

Vaknade till en strålande höstmorgon, ännu ingen frost, men det känns att det inte är långt borta!

 

  

 

 

Lever på Hoppet   

 

 

Torsdag 11 oktober

 

Namnsdag Erling Jarl

 

 

 

 

 

 

   

 

 

   

 

 

Fånga dagen !


Var rädd om dig !


Ha en bra dag !


Hittar inga ord idag och tror att många tröttnat på denna blogg,,,kanske skall sluta,,,!!!???

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards