Alla inlägg den 25 oktober 2012

Av Ulla - 25 oktober 2012 13:11

Torsdag….

 

Goddagens,,,,,morgonen har flytt och halva dagen,,,,,,,men nu sitter jag här,,,,

 

Smultron, pion o lavendel det är sommar,,,,,,,men nu är det höst,,satt och tittade på kort,,,,och drömde. Skall försöka göra två fotoalbum till sonen,,,,,sååå söt som liten,,,vilka kort jag har,,,,

 

Efter gårdagens trista början blev eftermiddagen riktigt härlig!

 

Ibland är det en befrielse att vakna. Denna natt en mara av drömmar,,,,men jag har sovit i alla fall,,,,men vilka drömmar.

 

Väder ja även denna dag. Strålande SOL.

 

Konstaterar ännu en gång att jag vill lite mer än vad jag egentligen orkar med. Dessvärre har jag lätt att ignorera de där varningssignalerna. Min kropp har utvecklat diverse knep för att överlista mig och igår tog den i så att jag nästan sprack. Det stavas VÄRK och jag blir alltid lätt fascinerad över dess totala och oinskränkta makt. Jag blir totalt handlingsförlamad.

 

Idag tänker jag inte engagera mig i någonting. Bara äta kakor och choklad och dricka té,,,,ha ha,,,,. Det blir bra.

 

Igår blev en mammadag med vissa göromål bl.a handling. Bara det tar på en.

 

Idag blev det,,,,,Tidig morgon. Kaffebryggarsörpel.. Himmelskt gott bröd. Knaprig yta. Ljumma vindar. Löv som singlar till marken. Morgonrock. Tv. Tidning. Promenad……

 


Nu skall jag kolla bloggar,,,,,skriva några mail,,,,och äta choklad,,,,,,,bara vara,,,,,,maken sitter i ett annat rum med sin dator.....näää vi är inte ovänner.....vi ropar till varandra stundtals.

 

 

O vad solen skiner ,,,,,,får nog bli en kortare promenad lite senare igen.....

 

Hej då,,,,,vinkar.....

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards