Alla inlägg den 7 oktober 2012

Av Ulla - 7 oktober 2012 23:00

 

STEGET

 

Jag måste ge mig själv en dag, då min tanke strövar fritt, en dag då jag tar mitt första steg och vet att det steget är mitt. Jag vill vakna upp i ett eget rum och resa mig upp, och stå på golvet en stund och fråga mig själv åt vilket håll jag ska gå. Ett steg i sänder! Sedan ett steg till! Det blir härligt att se vad som händer när man går åt det håll man själ vill! Jag måste få fråga mig själv vem jag är och varför jag gör det jag gör. Jag kan inte leva med dörren stängd om mitt liv står därutanför. Och ropar man på mig från alla håll så svarar jag: -Vänta en stund! Idag vill jag följa min egen röst. Idag är ingens hund! Ett steg i sänder! Och sedan ett till! Det blir härligt att se vad som händer när man går åt det håll man själv vill!

 

(Av Kent Andersson)

Av Ulla - 7 oktober 2012 23:00


Sov gott....


Nocturne" EvertTaube



Sov på min arm! Natten gömmer under sin vinge din blossande kind. Lycklig och varm snart du drömmer, flyr mig i drömmen som våg flyr vind. Fångas igen. Flämtar. Strider. Vill inte. Vill. och blir åter kysst. Slumra min vän! Natten skrider. Kärleken vaktar dig ömt och tyst

Av Ulla - 7 oktober 2012 22:00

Vissa förstör.....Jag önskar att,,,,Ibland önskar man att man sluppit träffa vissa människor....för att bespara sig själv sårade känslor eller krossat hjärta....när man kämpar emot så mycket man kan för att falla dit och ändå gör det....så faller man extra hårt när det inte blir som man tänkt sig.....förstör,,,,förstör,,,,,,

Av Ulla - 7 oktober 2012 17:15

Dessa vackra ord fick jag på mailen av en kär vän som heter Reneé


Det var ett sånt där mail som ska skickas tillbaks till 12 människor, och det gjorde jag men så tänkte jag dela med mej av dom fina orden även här till ALLA mina kära vänner.


"Låt det finnas frid inom dig. Låt dig känna att du är precis där det är meningen att du ska vara. Låt dig inte glömma de tillitsfulla, gränslösa möjligheter du och alla andra föddes med. Må du använda de gåvor du mottagit och förmedla den kärlek som har givits dig. Må du vara nöjd med dig själv precis som du är. Låt den här vetskapen sjunka in i hela din kropp och tillåta den att fritt få sjunga, dansa, berömma och älska. Den finns för alla och envar."

Av Ulla - 7 oktober 2012 17:15

"Allt förändras, allt blir annorlunda och det kommer alltid en morgondag"

Av Ulla - 7 oktober 2012 17:15

  Frisk luft....

 

Nu har jag tankat en massa frisk luft i lungorna så jag klarar en ny dag imorgon,,,,ljuva höstsol.

 

Underbart skön höstluft, klarblå himmel och SOL.   

 

Så mycket energi man får när  solen kikar fram. 

 

Har traskat runt med en väninna,,,,lååånga seega steg men ut kom jag......och senare på eftermiddagen blev det en till promenix med gubben.

 

Nu har vi ätit middag,,,,,och jag har lyckats baka en päronpaj som skall smakas på till kaffet som puttrar för fulla muggar.

 

Ha en underbar kväll.....

 

Här blir det tv......

Av Ulla - 7 oktober 2012 09:59

   

Söndag 7 oktober

 

Namnsdag Birgitta Britta

 

 

Hej hej,,,,,,

 

En liten solglimt i helgen och hur gott det kändes att få leva i ljuset för ett ögonblick,,,,, Tänk solen sken igår måt kvällen kom regnet,,,,

Idag är det sol igen,,,,jo det är sant. Fast det mulnar på ser jag nu.Men ljuset som varit denna helgen har varit ljuvligt.

 

 

Natten har varit skit igen.

 

 

Har hunnit med att duscha, bädda,dricka kaffe, läsa tidningen, äta frukost, pratat med mamma i telefonen, plockat o nu är jag trött igen.

Nu sitter jag här o tittar runt,,,,,,,

Käre maken har försvunnit ut med en kojagmpis för att "kolla". Tror nog att det blir biltittning eller nåt,,,,

 

 

Resten av dan är blank......

 

 

Önskar mina läsare en fin dag!

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards