Alla inlägg den 22 oktober 2012

Av Ulla - 22 oktober 2012 18:00

Invirad i mysfilten… har jag intagit soffläge och tänker stanna där en lång stund....ikväll skall jag se Det Okända på tv....slurpa te och bara vara.


*funderar*


… Här och Nu … ♥

 

 

Tar en måndagsfräckis när jag ändå är inne,,,,,,

 

Ha aldrig sex med en poliskvinna - hon säger bara stopp!

Inte med ett affärsbiträde - hon säger bara varsågod nästa!

Inte med en lärarinna - hon ger dig bara pekfingret om du gör fel.

Men gärna med en i hemtjänsten för hon säger - Upp igen! Vi försöker en gång till!!!!!

 

 

Hej då......ses imon,,,,

Av Ulla - 22 oktober 2012 10:57


 

 

 

Måndag 22 oktober


Namnsdag Marika Marita

 

Hej å hå nu är det visst måndag igen !!

 

Sovit länge denna dag,,,,,men har åter vaknat upp till en grå dag.

 

Igår hade vi främmande och framåt eftermiddagen blev det sol och vi tog en promenad efter middagen med barnvagn. Ja min Anna var här med sin guldklimp.....nu har vi tillbringat en stund ihop både lördag och söndag. Sen kom sonen en sväng och drack kaffe och det blev mycket prat med oss alla. Kul att han kom när det var andra här så då fick man reda på mycket...ha ha.

 

Denna dag,,,,allt som vanligt,,,lite mer värk och det är väl för att jag hållt på med en massa denna helg. Man får inte ha för roligt helt enkelt.

 

Jag skall tvätta en maskin, promenera bl.a

 

Maken och sonen skall till en bilverkstad,,, Jag skall ha lite egentid,,,,,

 

Tänkte bara höra med dig,,,,, Behöver du någonstans att bo ? Lite virke, färg, takpannor, ledningar och annat material fogas samman till ett hus på 249 m2 bostadsyta. Huset måste ha någonstans att stå. Ex en tomt i Västra Göteborg på 1593 m2. Lite havsvatten nära tomten och lite andra biutrymmen. Simsalabim 20 miljoner 500 tusen och allt material är ditt. Det vill säga huset. Göteborgs dyraste villa hittills i år ligger i Långedrag.

 

Läste att,,,,Skrattet - den bästa medicinen - de välgörande effekterna av att skratta är många, den minskar stress och oro, skrattet påverkar vår inlärningsförmåga positivt, skrattet ökar prestationsförmågan, immunförsvaret stärks, blodtrycket sänks, smärta lindras, bättre matsmältning, skrattet gör oss mer närvarande i nuet, kreativiteten stimuleras, koncentrationen förbättras, relationer påverkas positivt, den höjer hjärt- och lungkonditionen med mera, med mera... Anledningarna är många! Se till att skratta varje dag, tillsammans med andra och våga skratta åt dig själv. Livet och vardagen blir roligare! Ja jag skrattar varje dag även om det är värk och elände,,,,,,

 

 

 

 

 

   

 

 

 

 

Ha nu en fortsatt trevlig dag denna måndag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....

 

 

Jag fortsätter att leva på HOPPET....  

 

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards