Alla inlägg den 16 oktober 2012

Av Ulla - 16 oktober 2012 17:15

Världens härlighet är förgänglig, och det är inte genom den vi ska mäta vårt liv, utan genom valen vi gör när vi följer vårt levnadsöde, tror på våra utopier och kämpar för våra drömmar.

Vi är alla huvudpersoner i vårt eget liv, och det är ofta de anonyma hjältarna som lämnar efter sig de djupaste spåren.

 

(Paulo Coelho)

Av Ulla - 16 oktober 2012 17:13

 

 

"Du säger alltid:

 

 

'Imorgon, ja, imorgon ska jag leva'! Säg mig min vän, när kommer dagen Du pratar om?"

 

 

(Marcus Valerius Martialus)

Av Ulla - 16 oktober 2012 09:53

Tisdag 16 oktober

 

Namnsdag Finn

 

   

 

"Vi är alla en del av den gudomliga gnistan. Vi har alla ett syfte i skapelsen, det syftet heter kärlek. Vakna, vakna upp till denna kärlek. Det som ligger bakom oss ska inte komma tillbaka. Det som ligger framför oss måste erkännas."

 

(Paulo Coelho, "Inspiration")

 

 

 

Efter ännu en nästan sömnlös natt, på grund av egna (mar)drömmar och smärtor, sprudlade jag väl inte direkt av positiv energi när jag gick upp i arla morgonstund...

 

*hmm*

 

Funderar lite...

 

Godmorgon....på er alla...!!

 

Nu sjunger jag snart som Orup..." För jag har bara...regn hos mej...." men precis så är det...!! Vaknade tidigt i morse..men ännu en gång.. somnade om...!! Men upp kom jag än lite seg som vanligt,,,,nu har det duschats, frukosterats, kollat tv, läst tidningen och kollat bloggar. Nu förbereder jag mig för en tur till stan för att träffa en blogg/fibrovän som bor strax utanför Göteborg,,,vi skall träffas och flanera på stan och äta en bit mat och prata prata,,,,det skall bli kul och visst sjutton är det lite blått på himlen denna dag fast det blåser ,,,men det kommer att bli en bra dag.

 

   

 

"Att älska är att riskera bli avvisad Att leva är att riskera att dö Att hoppas är att riskera förtvivlan Att försöka är att riskera ett misslyckande Men vi måste riskera - bara den som tar risker är fri För den största risken av allt är att inte riskera någonting.."

 

(J Waux)

 

  

 

Fånga dagen !

 

Njut av dagen !

 

Le !

 

Önskar dig en bra dag,,,,,,

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards