Alla inlägg den 8 oktober 2012

Av Ulla - 8 oktober 2012 17:51

 

 

 

Nej, ingen kan se hur det känns inuti.

Ingen ser sorgen, ångesten och saknaden, ingen ser ,,,,

Av Ulla - 8 oktober 2012 17:49

Våga ta steget

 

” Ibland så känns det som om livet helt står still.

Och just det man är i är inte det man vill.

Man känner sig så svag, så vilsen och så feg…

Så känns det till den dag man vågar ta ett steg.

Då öppnas nya vägar och man får perspektiv.

Och plötsligt kan man se hur man vill ha sitt liv.

Och när man blickar bakåt när man har fått distans, så ser man att det svåra var källan till en chans.”

 

av Siv Andersson

Av Ulla - 8 oktober 2012 17:34





Det kom ett samtal......i andra ändan liten Calle min systersons lilla son,,,,,,som sjöng så fint......

 

Lilla Gubben,,,,,,inte ville han prata,,,,men sjunga gick bra,,,,

Av Ulla - 8 oktober 2012 12:09

Dagens ord

 

"Det är bättre att vara förberedd på en möjlighet och inte få den , än att få en möjlighet och inte vara förberedd."

 

av Whitney Young Jr.

Av Ulla - 8 oktober 2012 08:15

God morgon........ God morgon, god morgon, hör fåglar sjunga glatt... god morgon, godmorgon i kööööööör......

 

Ny dag och Ny Vecka.....

 

Tjat o tråkigheter.

 

Ibland vill man bara dra ner rullgardinen... och det gör jag nu!

 

Läses på egen risk,,,denna tråkblogg,,,,elände elände,,,,jämt.

 

Jag känner mig idag ,,,,ja jag känner mig,,,

Hjälplös.

Tröstlös.

Hopplös.

Rastlös.

Orkeslös.

Jag har tänkt intensivt!

Bra tankar....fokuserat stenhårt.

Låter det flummigt?

Ibland dyker det upp det mest underliga i den här så kallade hjärnan jag har under kalufsen. Livet består av ett berg och dalbane-åkande och ibland blir man illamående då det går utför...sen kommer som tur då och då en hisnande känsla i kroppen… då solen skiner och man plötsligt ser allt vackert runt omkring en.

Då är man tillfreds med livet igen.

Härliga höst färger mot klarblå himmel.

Skänker ro o frid i kropp i själ. Ibland......... känns vägarna trassliga, man springer runt, runt på samma ställe och kommer ingenstans... ....men så upptäcker man att detta är en del i något större och att helheten bjuder på många vägar och möjligheter. Jaha nu var det en massa bladder och svammel igen.

    

” Jag vilar under himmelen I höst på min planet.”

 

( Winnerbäck)

  

"Livet handlar inte om dig, om mig, om oss Det handlar om den omtanke vi ger varandra. Att leva är inte detsamma som hur mycket sol som når mitt hjärta utan hur mycket som kan reflekteras i ditt."

 

Christina Björklund

  

"Alla har vi förmågan att skänka glädje... Ett öra som lyssnar, ögon som ser, en utsträckt hand."

 

Pam Brown 1928

  


 

Du vet.....

Längst där inne, innanför alla själens lökskal, vet du redan allt.

Du vet ditt syfte, vart du är på väg, vilken väg du ska välja just nu.

Det gäller bara att ställa frågan- och ha tålamod och MOD nog att lyssna efter svaret.

 

(tagit från boken Änglarum av Carolina Gårdheim)

 

  

 

 

Ägodelar är inte det viktigaste. Men glädje, kärlek till det sköna, vänskap mellan alla folk och människor, det är själva livet.

 

 

 

 

 

    

 

 

 

Önskar dig en skön dag denna måndag,,,,var rädd om dig...Fånga Dagen och dess guldkorn.

 

Jag skall fundera på vad jag skall göra denna dag coh kikar säkert in senare.

 

Vinke vink,,,,,,    

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards