Alla inlägg den 6 oktober 2012

Av Ulla - 6 oktober 2012 22:30

 

♥Änglatofflor.....♥

"En liten skyddsängel gick genom ett mörkt rum, släckte sitt strålande ljussken & hängde upp sina vingar.

Gav en öm puss på din kind & satte sig bredvid dig.

Denna skyddsängel sitter bredvid dig dag som natt så att inget hemskt skall hända dig....och.... du..... dammtussarna under din säng ska du inte ta bort.... för det är änglarnas tofflor......

 

 

 

 

 

Lämna gärna ett avtryck... Om du skriver en rad blir jag väldigt glad!

Av Ulla - 6 oktober 2012 18:47

 

  

 

En fin härlig dag har vi haft i dag.

Det måste man ta vara på, och njuta av alla fina höstfärger, dofter och fågelsång.

Så gubben min och jag tog oss en riktigt skön skogspromenad på seneftermiddagen lite längre än den vi tog på morgonen.

Höstsolen gladde oss hela dagen i dag.

Man glömde värk och elände för en stund när den sköna solen visade sig från sin bästa sida. Under dagen har jag mest vilat, läst, pratat i telefon och lagat mat.

Gubben har bakat en äpplekaka.

 

Nu tog jag mig en datorstund för att kolla runt lite.

 

Hoppas du har och får en skön kväll..

 

 

 

 

 

Mycket rönnbär,,,,,

Av Ulla - 6 oktober 2012 11:26

 

 


 

Lördag 6 oktober

 

Namnsdag Jennifer Jenny

 

 

 

 

 

Godmorgon eller Förmiddag kanske det är,,,,,alla pigga och glada...ja ja okey då, alla andra med...Lite kyligare har det varit ett par nätter nu. Vi har haft frost i natt. Men så här är det att...Här skiner solen och vi har morgonpromenerat,,det var 6 grader varmt,lite kylig blåst men och solen skiner bland gråvita moln,,,,himlens färger är både grått,svart och blått. Den blå färgen gillar jag.

 

Min natt har varit förfärlig,,,,en förbaskad värk i hela kroppastollen....en begynnande migrän lurar men har försökt stoppa den med min migränmedicin Zomig Nasal Spray tror att den är på väg bort. Men den lilla promenaden vi tog gjorde nog susen,,,tror jag.

 

Nu sitter jag här och kollar bloggar och Facebook,,

 

Denna dag skall jag ta det lugnt och bara pyssla lite känner att jag inte kommer att orka så mycket för denna förbenade värk.

 

   

 

Dagens citat

 

"Det är nederlaget som gör människor bittra och elaka."

 

källa: William Somerset Maugham

 

 

 

 

 

   

Ha nu en fortsatt trevlig dag denna höstlördag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick.

Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt.

Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris.

Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där....

Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är.

Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....

      

  Lever på Hoppet som vanligt denna dag.....

 

 








Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards