Alla inlägg den 17 oktober 2012

Av Ulla - 17 oktober 2012 16:49

INOM OSS BÄR VI HOPPET

 

Inom oss bär vi hoppet som en gren på vårt livs träd som en ständig början på något nytt något oförstörbart mitt i all förstörelse Tröttheten gör att vi ibland lägger oss ner liksom i önskan att ge upp men istället hämtar vi nya krafter att kämpa med för vi kan inte bara sluta hoppas Så länge grenen sitter kvar på trädet är uppgivelsen bara som vinterns vila när trädets grenar saknar löv men inom sej är fullt av möjligheter att bära både löv och frukt när det är rätt tid och kanalerna som slussar saven upp genom stammen är som hjärtslag med det enda ärendet att göra hoppet synligt när tiden är inne efter månader av nakenhet Vi är trädet grenen av hopp växer på,vi är grenen för att vi finns till,,,,

 

 

Vem har skrivit detta ?

 

Någon som vet ?????

Av Ulla - 17 oktober 2012 16:47

 

 

UPPTÄCK DINA NEGATIVA TANKAR

UTMANA DEM OCH HITTA ALTERNATIVA TOLKNINGAR

 

(Ur boken Vad optimister vet – och du kan lära dig)

Av Ulla - 17 oktober 2012 10:10

 

 

Onsdag 17 oktober

 

Namnsdag Antonia Toini

 

 

 

"Varje morgon skänker ett dolt glädjeämne, ett glädjeämne bara för den dagen, som varken kan sparas eller återanvändas."

 

(P Coelho)

 

   

 

Morning alla bloggarvänner !

 

Jösses vad det blåser,,,,,knakar och brakar,,,,,,,,,,,,o en himmel som är såå grååå,,,

 

Ännu en orörd dag ligger framför oss...var uppe tidigare och proppade i mig en del värktabletter och gick o lade mig igen,,,,o somnade och har nyss kommit upp...

 

Livet är väl inte alltid en dans på rosor... :-)

Men det är väl det som är meningen med livet antar jag - att vi ska snubbla,hoppa, ramla och falla och resa oss igen... Förhoppningsvis lite klokare av erfarenheten och starkare av prövningen och upplevelsen. Livet tar oss med på de mest märkliga resor, och det är bara vi själva som bestämmer hur vi väljer att hantera det! :-) Det är en dag som alla andra, men ändå inte... Och det är ju ganska talande, för att inte säga "passande", att jag just denna morgon vaknade med fler och värre smärtor än vanligt samtidigt som huvudet var fyllt av tunga tankar. Men jag undrar.....Hur kan det komma sig att hjärnan bestämmer sig för att lösa allt ifrån världsproblem till småsaker och trivialiteter, mitt i natten..?!

Jag blir Frustrerad, Irriterad och i allra högsta grad uttröttad och lessen !

 

Hade en trevlig stund igår med en bloggarvän vi pratade och skrattade, åt mat och fikade, shoppade...ja det var en trevlig stund …..kvällen tillbringades med en kär vän i telefon i timmar,,,,och även det vanliga soffläget intogs med en varm härlig kopp te med smak av vanilj.

 

Själv har jag fullt upp med ditt och datt, ,,,just idag,,,,

Carpe diem...

Hmm - nja, ni gör som ni vill,,,,,men imorgon är en annan dag!

... och jag kan inte låta bli att citera Lars Winnerbäck..; "Jag får liksom ingen ordning på mitt liv - det kan vá så förfärligt, det kan vá så bra..."

 

  

 

 Osså lite annat,,,,,,,,,,  

Oxfilé eller fläskfilé? Det är gott med båda sorternas filé, men det är en enorm skillnad på pris och därför är det mest fläskfilé som står på bordet hos oss .. Nu har man upptäckt att fläskfilé har färgats och sålts som oxfilé. Allt för att tjäna pengar. Färgat eller inte, jag tycker stt det är en ganska stor skillnad på utseende ändå. Det finns inga gränser för vad man gör för att få extra klirr i kassan! Cyniskt så det förslår! ”Oxfilén” kommer från Ungern och ingen I Sverige vill kännas vid annat än att man har blivit lurad! Det ligger dessutom en fara i det här. Farlig färg? Dessutom äter jag alltid oxfilé medium stekt när jag sätter tänderna i det läckra köttet. Fara nummer två är att det falska köttet steks för lite och det vet vi allihop att det kan vara riktigt farligt när det gäller fläskkött! Som kronan på verket har man i sin iver att tjäna storkovan förstört en massa fin mat med sin idioti. Hur många ton som går till spillo är det ingen som vet. Ett företag har köpt 30 – 40 ton bara i år!  EU är i alla fall varnat men det verkar som om köttet inte sålts i Sverige....Ja vad säger man,,,,???

 

  

 

 

Livet är inte dagarna som går, utan dagarna Du minns...!

 

 

Efter mörker kommer alltid ljus, även om man ibland kan ha svårt att tänka sig det, när det är som allra mörkast.

 

Nu skall jag göra lite nytta men först en bloggpromenad och lite annat på datorn.....

 

Ha en bra dag !

 

Var rädd om dig !

 

Hej,,,vinkar åt dig,,,,,,

 

 

Sist denna häpnande nyhet,,,,,,,Sverige hämtade upp ett 4-0 underläge mot Tyskland.

4-4slutade matchen.

 

Kändes som en seger! Galet bra!!

Av Ulla - 17 oktober 2012 07:00

 

 

"Uppgiv inte för en enda motgångs skull det mål som du föresatt dig att vinna."

 

(William Shakespeare)

 

 

 

"Hatets kraft kommer inte att hjälpa dig någon vart.

Men förlåtelsens kraft visar sig i kärleken, och den kan förändra ditt liv till det bättre."

 

(Paulo Coelho)

 

 

"Man kan välja mellan två hållningar i livet: att bygga eller plantera.

De som bygger kan hålla på i flera år, men en dag har de byggt färdigt, och då är de instängda mellan sina egna väggar.

Livet har inte längre någon mening när byggandet är över.

De som planterar får genomlida väder och vind och skiftande årstider, och får sällan vila.

Men i motsats till en byggnad slutar en trädgård aldrig att växa.

Och eftersom den ständigt kräver trädgårdsmästarens uppmärksamhet, gör den alltid livet till ett stort äventyr.."

 

( Paulo Coelho)

 

 

 

 

Ord finns i massor,,,,,,,man kan spara dom i sitt hjärta,,,,,

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards