Alla inlägg den 19 oktober 2012

Av Ulla - 19 oktober 2012 18:00

 

Av Ulla - 19 oktober 2012 09:29

Fredag 19 oktober

 

Namnsdag

Tor Tore

  

För att varje morgon ska kunna rymma nya möjligheter måste vi låta gårdagens besvikelser tillhöra gårdagen och börja dagens vandring med tom ryggsäck.

 

Anne Swärd.

  

Nu räcker det kanske med nederbörd för ett tag…. Tycker jag i alla fall !


Det har blåst storm kan jag säga.

Idag är det dock lite lungnare vad gäller blåsningen men ack sååå grått.

Gårdagen är historia, nuet är just nu och här och framtiden ett oskrivet blad...

Morgondrömmar blir verklighet...

Godmorgon! Sitter här vid datorn med ögonen i kors. Klockan var sju idag när jag steg upp eftersom klockan ringde och käre maken skulle upp och det känns segt. Är inte morgonpigg av mig. Nattuggla är jag inte heller egentligen har är lite svår att kombinera med tidiga morgonstunder. Men vad gör jag uppe ? Jo käre maken skulle iväg och hämta min syster och man för att köra dom till Landvetter flygplats och dom rackarna skulle med sin äldsta dotter och hennes man och barn åka till Thailand i två veckor….skönt för dom.


Dagen har börjat i alla fall och jag väntar samtal från Vårdcentralen………under väntan springer jag omkring med dammtrasan…….sedan,,,ja vem vet vad som händer. Jag har i alla fall tränat på morgonen även om det tog emot,,,,,,,


Ha en bra dag !

 

 

 

 

 

 

 

 

Lite annnat !!!!!

 

Kommer det mera vatten !!!???? Har vaknat ett antal gånger de senaste dagarna av att regnet har öst ner och marken tvingas svälja vattenmassor den egentligen inte har plats för. Följden kan bli stora ras runt om i landet av all vattensjuk mark och lera. Det har redan börjat! I Dingle i Bohuslän har det rasat ner lermassor på vägen som nu är avstängd. Marken ska undersökas av geotekniker innan trafiken släpps på igen… Det finns massor av lera i Västsverige bland annat. Jag skulle tro att det blir fler skred framöver och det är bara att hoppas att ingen blir skadad eller dödad. Det kan vara mycket som snart är på glid därute. Usch ja fy för detta väder.

 

  

 

 

Blodregn på väg,,,….till Danmark! Varmt och gott ska vi i södra Sverige kunna njuta av till helgen upp mot 20 grader,,,,ja tack! Det kan vara skönt efter allt regn. Eller ? Blodregn kan komma till Danmark och kanske göra ett svep över sydligaste Sverige. Det låter  läskigt, men det är regn som färgats rött. Det är vindar från Sahara, som kan komma långt norrut och som blandats med rött stoft från marken. Tyvärr färgas både bilar och fönster när stoftet lägger sig när allt torkat upp! Jag klara mig helt utan blodregn känns det som. Låter läskigt eller hur ? Det kan vi klara oss utan.

 

 

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards