Alla inlägg den 12 november 2012

Av Ulla - 12 november 2012 22:45

Att pendla i humöret lika snabbt som man vänder blad i en bok är min specialitet jag kan gå från sprudlande glad till osande förbannad i ett enda andetag,, hör mig själv hur jag låter hur rösten ändrat tonläge o hur kroppshållningen blir stel o ryckig. Jag har förvandlats till en surkärring,,,,,men bara ibland....som tur är och alltid dagen innan jag skall till sjukhuset och lungonkologen.....

Sudda sudda bort den sura minen och återgå till glädjen.

 "Vi kvinnor är änglar, tills någon förstör våra vingar. Då flyger vi vidare på ett kvastskaft. Ingen kan säga att vi inte är flexibla..." Skrivet av någon filosofisk och smart kvinna som jag inte känner till namnet på.

Hoppas natten kan bli god trots att jag kommer att vända och vrida kroppen hela natten lång av oro och tankar. Sudda bort allt....ja inte så lätt. Men hoppas morgondagen går åt rätt håll.

Hjälper inte att fundera,,,tänker så varje gång.....men hoppas hoppas att det ser stabilt ut.


 


Vem är det i natten som dunkar, vem är det som i gångarna går? Det är blott ditt eget hjärta, som bultar och dunkar och slår.


Hugo Tigerschiöld


 

Av Ulla - 12 november 2012 17:00

 

Av Ulla - 12 november 2012 09:50

Måndag 12 november

 

Namnsdag Konrad Kurt 


 

   

 

 

  Klick klick kras

Det är ungefär så det låter i min nacke på morgnarna när jag försöker ”lirka igång mig”. Vaknar nästan alltid och är stel i nacken. Hör mer till regel än undantag. Ibland är det lite bättre – ibland sämre.

GOMORRON på er alla,,Ny dag ,,,Ny vecka,,Ny måndag,,,,, Idag är det tyvärr en sämre dag. Kunde knappt röra mig när jag vaknade. Ligger då stilla och försöker slappna av i de spända musklerna. Tänjer och sträcker lite försiktigt på mig. Vänder mig så att jag ligger på andra sidan en stund. Tänjer och sträcker igen. Sedan lägger jag mig på rygg och vänder försiktigt huvudet åt ena sidan. Det är då kras-ljuden kommer. Det är som mikrosnärtar bak i nacken. På samma gång som det känns otäckt, så är det underligt nog en skön känsla. Förr skrämde den mig. Men jag är ju i alla fall uppe på benen. 

Det är en fin dag,,,solen skiner men det blåser.

Maken är på sjukgymnastik.

Dagen idag är ett oskrivet blad,,,,,men skall ta en promenad i alla fall....träna lite,,,,

 

Imorgon är det dags för ett besök hos Lungonkologen,,,,,villl inte. Hoppas.

 

 Nä skall fortsätta med mitt kaffedrickande nu,,,,,kolla mail och annat och sedan kila ut på en promenad.

 

Ha en bra dag !

 

Fånga dagen och dess guldkorn.

 

Hej svejs,,,,,vinkar och Lever på Hoppet som vanligt,,  

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards