Alla inlägg den 14 november 2012

Av Ulla - 14 november 2012 17:41

Fibro !

 

Tro på mig Smek mig gärna men dunka mig inte i ryggen Gå med på att jag ibland måste säga nej Ta till dig mina bra sidor och ha förståelse för de dåliga Ta gärna kontakt med mig, fråga mig och jag ska försöka förklara hur det känns Hjälp mig ta tillvara de bra dagarna och att se det positiva i tillvaron Acceptera att jag ibland måste säga ”nej”. Låt mig kunna säga att jag inte orkar mer idag, att jag måste få vila och ta igen mig. Låt oss njuta av de små stunder vi får tillsammans. Jag klarar fortfarande av ganska mycket. Acceptera mig som jag är Ofta ser jag piggare ut än jag är Men framför allt… Tyck om mig när jag är som värst Det är då jag behöver det som bäst! I muskler, nerver och senor det drar Från ömhet till värk vi ej vila har I öronen blir alla ljud till ett brus och ögonen tåras av starka ljus Tankarna fladdrar och far koncentrationen finns inte kvar Så underligt min kropp sig beter Hjärnan undrar ”Vad är det som sker”? Det är ingen som ser vad jag känner Det är svårt att förklara för familj och vänner, att kroppen kan ej det tanken vill Jag orkar ingenting och kan ej sitta still Är tacksam om värken tog slut Bara en enda liten minut

 

//Författare okänd

Av Ulla - 14 november 2012 13:45

Varje morgon när jag vaknar och undrar hur det kommer att kännas denna dagen.

Värre, bättre, samma?

Ja det är samma och hur är vädret ? Jo tack lite grått o så....o blåser som attan...tråkväder,,

 

Ja kära bloggarvänner det är onsdag idag.

 

Var uppe ganska tidigt men åt en lååång frukost och läste tidningen och tittade på tv.

 

Men ut kom vi och for till ett köpcentrum som heter Allum och där strosade vi runt,,,maken hittade både skor, kalsonger, strumpor och en jacka,,,skönt för han gillar inte att gå i affärer och snabbt gick det. Jag skall åka en annan dag och strosa runt riktigt.

Sedan blev det lite handlat på ICA,,,,en köksmaskin....

 

Väl hemma blev det ostkaka, jordgubbssylt och grädde och en slatt kaffe.

 

Nu har vi intagit tvättstugan några timmar.

 

Ikväll blir det fotboll Sverige,,,,,heja Sverige får man väl säga och jag skall kolla.

 

Nu skall jag kolla bloggar och annat sedan blir det att springa ner i källaren.

 

Ha en bra dag,,,,var rädda om er och varandra,,,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Vad sägs om lite sommarbilder,,,,!!!!! 

 

 

 

 

 

Av Ulla - 14 november 2012 13:43

Jag älskar bra texter i olika former, dikter, ordspråk, kloka och tänkvärda ord, låttexter, mm..

 

Om jag hör en låt som jag gillar så är det ett stort plus om texten är bra. Nedan kommer en del av en låt av Mauro Scocco, en sång med en text som är mitt i prick..

 

 

"När stormen river, när broarna brinner När hopp och mening bara försvinner När du känner dig liten och när ingen finns där, då är du ändå aldrig ensam så länge jag finns här Jag kan gå hela natten, ta ett flyg eller tåg, det spelar ingen roll var du är Jag kommer dit, ändå Du är aldrig ensam, så länge jag andas Så länge mitt hjärta kan slå Du är aldrig ensam, glöm aldrig det Jag gör vadsomhelst för dig, det hoppas jag du vet.."

Av Ulla - 14 november 2012 13:42

Drick läsk och bli smal!

 

Det låter som en saga, men det ska vara sant.

Ett multinationellt företag som tillverkar läsk har lanserat en Läsk Special i Japan, som lär vara fettblockerande, så det är bara att smaska i sig vad som helst om du dricker den nya läsken utan att gå upp i vikt!.

Man har slängt i lite dextrin som ska vara både kolesterolsänkande och förhindrar att kroppen absorberar fett.

Jag blev lite nyfiken och läste på Wikipedia om dextrin och bestämde mig omedelbart att aldrig dricka special läsken hur smal jag än blir av den, om den kommer till Sverige!

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards