Alla inlägg under november 2012

Av Ulla - 24 november 2012 17:15

 

Av Ulla - 24 november 2012 17:15

Hej igen !

 

 

Jo som sagt när jag skrev så ringde det på dörren,,,,ett par vänner till oss kom och ville ha fika,,,vilken tur att det fanns nybakade bullar............och dom hade med sig mandelkubbar,,,,vilket maken älskar och dom var bakade igår så vi fick en trevlig fikastund och lite prat och skratt.

 

Sedan tog vi en kort eftermiddagspromenad och stannade och pratade med några grannar och vi blev bjudna på kaffe men vi tackade nej,,,,,det var nog med kaffe kände vi. Där fanns nybakade lussekatter,,,,,

 

Nu har vi ätit spaghetti och köttfärssås.

 

Nu blir det lite datatid igen,,,,,

 

Kvällen blir i tvsoffan och Så mycket bättre med något tilltugg,,,,

 

Hoppas du haft en bra dag.....

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 


Av Ulla - 24 november 2012 15:04


 




Jag har fått en award av min vän BLOGGVÄN JAJA , som har en sån fin blogg om livet med fibromyalgi, familjeliv, kloka ord och mycket annat. En riktig superpärla med andra ord!


Tack för awarden , vännen!


Den värmde i hjärteroten !


 

Av Ulla - 24 november 2012 12:26

 


  Hej hej,,,,


Idag har det blivit bullbak,,,,,mjuk pepparkaka.....


Bullarna blev goda.....det blev en till fikat.


Nu så tar vi det lugnt sitter här och skall läsa och vandra runt lite bland bloggar och Fb.


Vädret är inget roligt alls...............grått och vått.


Det blev en kort promenad efter bakandet,,,inte lång kan jag säga men vi fick lite luft men vi har gått en rejäl runda på gåbandet idag...


Jaha,,,nu ringer det på dörren,,,,,,vem kommer ????


Ha en bra lördag,,,,





Av Ulla - 23 november 2012 13:55

    Hej hej,,,,här kommer jag och hoppar in,,,,,,  


Sovit som en gris i natt.....kände mig riktigt pigg i morse.  


Fredag idag,,,,det blåser som attan idag igen och nu är grått men inget regn än. Men solen kikade fram en stund på morgonen.

Har lugnat ner mig efter gårdagen som tog på mig,,,,,fast jag inte trodde det.

Jag har mediterat, varit på sjukgymnastik, promenerat och hunnit shoppa lite med maken.


Nu har vi intagit mer kaffe och en bulle. Till middag blir det torskrygg idag.

Här skall plockas lite här och där här hemma.

Det blir en lugn och skön dag ,,,,likaså kväll.


   




Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....

 

Ta väl hand om det viktigaste DU har ♥ DU ♥ Och ha inte så bråttom utan ta dig tid att andas lugnt mellan varven

♥ Kram och njut ♥



 

Av Ulla - 23 november 2012 13:50



Av Ulla - 22 november 2012 19:27




Goderafton !


Har inte kikat in tidigare,,,,dagen gick och  jag tillbringade morgonen och förmiddagen på sjukhuset för undersökningar hos gynekologen,,,,inte kul.

Men nu så är det på gång i alla fall.

Efter operationen för två år sedan då livmoder och äggstockar togs bort,,,,,,så hände något....sååå kom lungcancern i vägen därför har det dragit  ut på tiden.

Men nu så blir det en massa saker så att säga,,,,,urinblåsefel,,,näää vi skall inte ha kisseprat nu. Tillbaka om två veckor ,,,,,

Men är trött på allt med mig nu.


Efter det blev det apoteksbesök och en sväng i stan. Köpte ett par vinröda byxor,,,,YES två storlekar mindre,,,,,rea 199:-.....


Väl hemma så slocknade jag,,,var nog mer uppe i varv än jag trodde på sjukhuset,,,,nervös o allt,,,,,,,,

Nu har jag kvicknat till och skall kolla tv.


Ha en bra kväll,,,,,,

Av Ulla - 21 november 2012 09:00

 



 



Goddagens Världen !


Osså vakande man och steg upp.

 

En ny dag.

 

 Onsdag 21 november

 

Namnsdag: Helga, Olga

 

Väder,,,hmmm.....

 

Värk och lite annat elände,,,

 

Mediterat.

Frukost och tidningsläsning.

...allt som vanligt....

 

Ut och handla frukt och grönsaker..om en stund.

 

Lite pyssel hemma.

 

Fundera och Tänka som vanligt.

 

Vänta på några samtal.

 

Planera.......För att till kvällen.... närmare bestämt klockan 18 så kommer ett par vänner på lite mat och prat,,,,,skall bjuda på Flygande Jakob,,,,längesedan jag åt detta och till kaffet blir det blåbärspaj,,,,,

 

 

 

 

 

Ha en bra dag !

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards