Alla inlägg den 7 november 2012

Av Ulla - 7 november 2012 10:17

Då vet vi ….hur det gick i presidentvalet i USA. Barack Obama fick fyra år till i Vita Huset, hans andra och sista period, så om fyra år blir det ett nytt namn som ska skrivas in i historien. Gratulationer strömmar in från världen och Romney har förklarat sig som förloraren. Nu är den enorma valcirkusen över för den här gången och det är inte bara borta i USA som man har följt varje steg dom båda presidentkandidaterna har tagit. Här i Sverige har detta valet bevakas mer än våra egna val brukar göra. Det har varit svårt att hitta andra nyheter i tidningarna den senaste veckan. I natt har alla medier bevakat dramat minut för minut hela natten! Äntligen är valet över och det kan bli vardag både här och där igen!

 

 

 

Onsdag 7 november

 

Namnsdag Ingegerd Ingela

 

Hej hej,,,,

 

Onsdag och Lillelördag igen,,,,,veckorna går fort.

 

Åhhhh!

Det är så mycket jag vill skriva, så mycket jag har att tycka om det ena och det andra, den ena och den andra, men jag ska inte.

Jag ska inte.

Men åhhhhhhhh!

Så är det!

Bit ihop, bryt ihop och fokusera.

Har fibromyalgi-smärta" extra allt" just nu.

Vila,,,,vila....

Solen skiner...promenad,,,,sparka i höstlöven,,,,aj aj.

 

 

Dit själen går måste kroppen följa.

Så sa Gandhi, Indiens frihetskämpe.

Tänker på det ibland när jag inte vet vad jag ska välja.

Oftast blir valet lätt. Och känns rätt. Följ själen .

 

Det blir nog bra med allt så småningom.

 

 

 

Ha en bra dag !

 

Fånga Dagen !

 

Fånga alla små guldkorn !

 

Var rädd om Dig !

 

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards