Direktlänk till inlägg 29 november 2012

Kväller,,,ja det är det,,,

Av Ulla - 29 november 2012 17:45

  Gokväll i stugorna,,,

 

När det värker så jag blir trött på mig själv! Idag är en sån dag….allt gör bara så fruktansvärt ont!! och antagligen så skulle jag behöva ,,,ja vad ….en som är vänlig mot min störigt gnälliga kropp!! *suckar djupt* ...stackars min man,,,,,Men trotsade värken och begav mig ut med en väninna som är sjukskriven och vi traskade runt lite på marknaden men det var inget att ha alls,,,vi fikade på ett kafé sedan skildes vi åt. Jag tog spårvagnen till stan för att kolla efter en blus men blev snabbt trött på alla människor som for omkring. Men en titt in vår Saluhall gjorde jag...Saluhallen på Kungstorget i Göteborg har varit en enda stor byggarbetsplats under lång tid och handlarna därinne har haft ett enormt tålamod. Äntligen är den nyrenoverad och fräsch. Allt ser ut som förr, men i ny tappning! Den gamla byggnaden är en profil i stan och det är skönt när den öppnar igen 3 december, mad exakt samma butiker som förr. Ingen har tillkommit. Det är så mysigt att bara gå omkring där en stund och handla lite. Alltid rakt över disk och få en liten smakbit innan man bestämmer sig! 1890-talet gick startskottet för vår fina saluhall – underbart att den får leva vidare i samma utförande som då, fast nytt och fräscht ändå! 

 

 

 

Väl hemma så plockade jag / vi fram allt till advent,,,,,så nu står allt på plats även gardinerna uppsatta,,,allt med gubbens hjälp. Men tänder gör jag på lördag,,,,eller kanske jag tjuvstartar ,,,,,

 

Fy vad trött jag är nu och ont ont ,,,,,,

 

Men nöjd med dagen,,,

 

Ja ,,,,,kära ni ,,,ha nu en skön kväll,,,,,,

 

Nu skall vi dricka kaffe,,,,

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards