Alla inlägg den 19 november 2012

Av Ulla - 19 november 2012 10:22

19/11


Goddagens Måndag !


Ny Måndag och en alldeles ny vecka igen.


Namnsdag idag har: Elisabet.... 

Det är ju nästan så man måste nypa sig i armen för att kolla så man inte drömmer.

SOL !!!!

Visst är det härligt när solen kikar fram, men samtidigt så känner man sig smått tvingad att ge sig iväg ut och lapa lite sol men jag skall ut denna dag och få insupa sol.

Igår hade vi våra goa vänner på söndagsmiddag och hade några härliga timmar tillsammans med skratt och allvar.

Idag blir det promenad, besök till Apotek ,,,ja vi får se vad det blir mer.


Har så in i attans ont i mina ben idag ,,ja ja jag har ont överallt men men.


Det är Livet det !

 


Var du en går, gå med hela ditt hjärta. (Konfucius 555 f.Kr – 479 f.Kr)



 



Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där....

Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så.....


 

Fortsätter med en kopp kaffe till och snurrar runt lite i bloggvärlden,,,,,,och fortsätter att leva på Hoppet   

Av Ulla - 19 november 2012 10:16

Nu ska jag upprepa några välkända sanningar om oss tanter.


Dessa tantvarningar fick jag på mailen idag,,,,,, men nya infinner sig också för varje år som går.


Tantvarning är då du:


-har fler sorter i medicinskåpet än i barskåpet


-tycker att det är läskigt när du åker med någon som kör fort


-köper Yes istället för två billiga flaskor diskmedel


-slutar använda skärp


-ringar in vilka tv-program du ska se under resten av veckan i tv-tidningen


-klipper kom-ihåg-lappar av använda kopieringspapper


-upplever att alla soffor är för låga och att det är svårt att ta sig upp ur dem


-håller dig i räcket när du går nerför trappan


-gör pudding av alla rester


-tar med dig en snutt toapapper när du ska ut på skogspromenad, ifall du skulle bli kissnödig


-skriver matshoppinglista på baksidan av använda kuvert


-börjar prata med dig själv


-hamstrar lågprisvaror och lägger upp ett lager trots att ni bara är två i familjen


-har knän som knarrar högre än trappan du går i


-snabbt bläddrar fram till familjesidorna för att se vilka som har dött


-gör tre saker samtidigt och glömmer bort vilka de två första är


Något som stämmer in på dig?


Får erkänna själv att vissa saker stämmer bra med mig,,,ha ha,,,

Jag pratar med mig själv,,,,,,tittar på familjesidorna vilka som dött,,,,håller mig i räcket när jag går nerför trappor,,,,,YES har jag köpt länge,,,,,,,,,JA jag är tydligen en tant,,,,

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards