Direktlänk till inlägg 15 oktober 2012

Ibland måste man rensa....Kvällsbladder

Av Ulla - 15 oktober 2012 17:58

 

Ibland är livet helt fantastiskt och varje dag en sällsynt gåva! :-) ...  stundtals både härligt och förfärligt - men ändå oftast alldeles underbart! :-)

Och i de stunder vi har det lite tyngre, gäller det att försöka finna de små, men ack så vackra, och betydelsefulla tingen och ögonblicken!

 

Carpe diem, helt enkelt!

 Försöka duger....

 

Idag har jag stundtals fångat dagen och fått några kloka ord i telefon av en mycket klok vän.

 

   

 

Vi har alla vår "ryggsäck" där vi har vår hela livshistoria, all vår samlade livserfarenhet. En del har en tung sådan, en del har en lätt. Har vi inte ordning i vår "ryggsäck" utan har allt huller om buller så kan hela livet bli  kaos. Jag tror att vi alla behöver göra en inventering lite då och då, och ta hand om det vi varit med om, då vi inte kan leva på "gamla saker" hur länge som helst. Jag har gjort en inventering nu. En del säger man får vad man förtjänar.. Om man nu inte tycker man gör det.. att man varit tillräckligt "god".. men allting är ju relativit vad ont och gott är.

Förtjänar!!??

   

Hittade en text på nätet  vem har skrivit detta tro,,,!!!!????


Visste du att dom, som framstår som väldigt starka, i verkligheten är de mest känsliga?

Visste du att dom som använder hela deras tid att skydda andra, i verkligheten saknar en som skyddar dom själva?

Visste du, att dom tre svåraste sakerna att säga är:

♥ Jag älskar dig

♥ Förlåt ♥ Hjälp mig

♥ Och dessa ord kan oxå även vara svåra att ta emot... UNDERBAR TEXT!!

 

 

 

Njut av din kväll !

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards