Direktlänk till inlägg 12 november 2012

Sudda bort....

Av Ulla - 12 november 2012 22:45

Att pendla i humöret lika snabbt som man vänder blad i en bok är min specialitet jag kan gå från sprudlande glad till osande förbannad i ett enda andetag,, hör mig själv hur jag låter hur rösten ändrat tonläge o hur kroppshållningen blir stel o ryckig. Jag har förvandlats till en surkärring,,,,,men bara ibland....som tur är och alltid dagen innan jag skall till sjukhuset och lungonkologen.....

Sudda sudda bort den sura minen och återgå till glädjen.

 "Vi kvinnor är änglar, tills någon förstör våra vingar. Då flyger vi vidare på ett kvastskaft. Ingen kan säga att vi inte är flexibla..." Skrivet av någon filosofisk och smart kvinna som jag inte känner till namnet på.

Hoppas natten kan bli god trots att jag kommer att vända och vrida kroppen hela natten lång av oro och tankar. Sudda bort allt....ja inte så lätt. Men hoppas morgondagen går åt rätt håll.

Hjälper inte att fundera,,,tänker så varje gång.....men hoppas hoppas att det ser stabilt ut.


 


Vem är det i natten som dunkar, vem är det som i gångarna går? Det är blott ditt eget hjärta, som bultar och dunkar och slår.


Hugo Tigerschiöld


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

17

Av Ulla - 17 mars 2017 13:23


           

15

Av Ulla - 15 mars 2017 09:00

       Man lär sig kompromissa. Foträta skor hade jag svurit på att aldrig ha.   Lilla Fruntimret        tack ...

14

Av Ulla - 14 mars 2017 08:45

   ,,,,lycka och lycka och lycka       Lycka är mycket enkelt.   Det är bara god hälsa och ett dåligt minne.   Ernast Hemingway      ...

Av Ulla - 13 mars 2017 10:10


         

12

Av Ulla - 12 mars 2017 13:21


      Tack

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards