Alla inlägg under januari 2012

Av Ulla - 18 januari 2012 17:28

 

Av Ulla - 18 januari 2012 17:10

"Ett av de allra bästa botemedlen mot oro och stress är att röja och rensa."


/ Karen Kingston

Av Ulla - 18 januari 2012 17:09

"En kvinna utan mage är som en säng utan kudde"

Av Ulla - 18 januari 2012 17:07

 Jag vågar stänga dörrar bakom mig , för då vet jag att jag kan öppna nya framför mig .” - kloka ord för själen –

Av Ulla - 18 januari 2012 17:05

KÄRLEK.


Du kan inte köpa eller sälja den I själva verket måste du ge bort den för att få behålla den Det är ont om kärlek, ändå kan du hitta den överallt Kärleken är bräcklig; den dör i mörkret av svek, lögner, girighet och dryghet Kärleken behöver sanningens ljusKärleken är stark; den kan besegra sjukdom, ensamhet,hjärtesorg, separation och även död Kärleken behöver tas hand om och få näring Och framför allt, aldrig tas för given Kärlekens ljus kan förändra ditt hjärta och ditt hjärta kan förändra världen.


- OKÄND FÖRFATTARE -

Av Ulla - 18 januari 2012 16:50

Egentligen har jag inget vettigt alls att skriva idag. Hur svårt kan det egentligen vara att knåpa ihop ett blogginlägg??? Svårt just nu verkar det som. *suckar* Men jag gör ett litet försök.

Jag har tagit ett kliv - rätt ut i förändringens strömvirvlar.. Inte mycket runt omkring har förändrats. Ännu... Men allt börjar ju i en själv. Det känns som om Livet bara står och stampar runt omkring mej. Eller rättare sagt som om JAG står och stampar..inte kommer loss. Inte "kommer igång" . Somliga dagar är av det trivsamma slaget. Jag träffar dem jag tycker om och omges av glädje och energi. Och även om jag fortfarande är väldigt trött efteråt så har jag fått med mig ny kraft, inspiration och lust. Viktiga ingredienser för att ta vidare steg framåt i livet. Tacksamt tar jag emot alla sådana dagar.


 

Av Ulla - 18 januari 2012 16:49

To open deeply, as genuine spiritual life requires, we need tremendous courage and strength, a kind of warrior spirit. But the place for this warrior strength is in the heart.



— Jack Kornfield

Av Ulla - 18 januari 2012 16:42

 

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards