Alla inlägg den 12 januari 2012

Av Ulla - 12 januari 2012 15:54

Mörkret är inget farligt, det är bara att solen var natt blir trött på att kamma sitt gyllne hår och tar på sig sin svarta hatt.


Birger Nordelius

Av Ulla - 12 januari 2012 15:52

En ängel kom med sin kärlek. Hon sträckte ut sina armar. Ett leende hon gav och ett skratt som fick människan att le. Hennes ögon tindrar som stjärnor uppå himlen. Hon skänkte sin styrka för att göra gott,,,,


 

Av Ulla - 12 januari 2012 15:48

När världen säger ”Ge upp!” viskar Hoppet: ”Försök en gång till!

  


– OKÄND -

Av Ulla - 12 januari 2012 15:46

Får jag gömma några drömmar hos dej?

Några naiva och vackra som andra kanske skrattar åt.

Jag vill låta dom bo längst inne i dej.

Får jag dansa klumpigt och sjunga falskt för dej en solig dag när hjärtat spränger i bröstet?

Se inte till reflexerna, upplev källan!

Får jag vara i din värme och långsamt mjukna när själen blivit lite frostbiten Håll om mej tills jag ler igen!

Får jag slösa min kärlek på dej?

Får jag skratta, krama, sjunga, gråta och dansa av kärlek utan att du blir rädd?

Jag vill se dej i ögonen och låta ett leende berätta att jag älskar dej!


Sigrid Renklint

Av Ulla - 12 januari 2012 15:43

Vi är blommor driv oss varsamt. Vi är jordens hopp. Låt oss växa vilda och få gå i knopp. Vi är blommor, bryt oss inte. Gränslös är vår glöd. Låt oss växa fria utan våld och död. Ge oss mod att våga glädjas, glädjas tusenfalt. Lita på oss ge oss värme för där ute är så kallt. Vi är barn och vi är många, vi är jordens salt. Lyssna till oss vi är starka vi kan allt, ja vi kan allt.


Barbro Lindgren

Av Ulla - 12 januari 2012 15:42

Bra vanor är lika beroendeframkallande som dåliga, men de bygger upp ditt liv i stället för att riva ner det!


Harvey Mackay

Av Ulla - 12 januari 2012 15:39

Jag möter din blick för en kort stund Jag ser sorgen Du ler, men vad hjälper det? Ögonen befinner sig i sorgens landskap Eller om det är förtvivlan Du kämpar hårt för att dölja känslorna Vägrar att låta någon se tårarna Men jag förstår din sorg Jag har ju varit där jag också Jag vill inte trösta dig för det hjälper dig inte Det du behöver är tid att gråta Sorgen kräver utrymme Den tar plats och den måste få finnas i ditt liv När tiden är mogen kommer du åter att le men på ett ärligare sätt…


Författare okänd

Av Ulla - 12 januari 2012 15:37

Gud har tre önskningar av sina barn: Gör det bästa du kan, där du är, med det du har, nu. – African-American Proverb

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards