Alla inlägg under januari 2012

Av Ulla - 21 januari 2012 10:01

Det vi saknar mister vi aldrig

vi älskat saknar vi alltid

Vi mister aldrig den vi älskat

Den vi älskat älskar vi alltid


Claes Andersson

Av Ulla - 21 januari 2012 09:58

Hej hopp....  


Jag blir snart tokig...Å de menar jag! Somnade äntligen runt 4 i morse då värken höll på att ta knäcken på mig. Upp bullad bland varma vetekuddar,vattenflaska och gud vet allt..jösses skulle någon se mig skulle det tro att jag inte var klok ;) ,,ja ja gubben e ju här men han är van kan jag tala om. Men inte klaga. Idag skall vi hämta lilla mamma och sedan far vi till vår svåger som fyller år och sedan tar vi med oss mamma hem till söndag,,


Vädret ja,,,,det blåser och snöar....råkallt ute är det. Ja vi har faktiskt varit ute på en promenad,,,,


Nu skall jag läsa dagen tidning och ta en kopp kaffe,,,


Fånga dagen och njut av den,,,,

Av Ulla - 20 januari 2012 18:54











  Gokväller !    


Såg väderleken i dag och NÅTT va på gång in över västkusten såg jag. Snö eller regn det är frågan ?

Just nu är det ett par grader kallt.


Nu väntar färska räkor ,,,mums det skall bli gott.


Vill bara önska dig en skön kväll,,,här blir det tvburken,,,,


 

Av Ulla - 20 januari 2012 12:27

Lys du stjärna, visa oss hem Led oss till visdomens källa Det eviga ljuset inom oss Lys du stjärna, för enhet och fred Dränk rädslan i evighetens flöde Kärleken omfamnar oss alla



Ylva Christina Esbjörs

Av Ulla - 20 januari 2012 12:22

God Förmiddag i stugorna denna fredag !


Nu så har jag och herrn i huset dammat ,

torkat ,gnidigt och fejat i hemmet så nu luktar det gott.


Vi har hunnit vara ute och  köpt  färska räkor och  varit på pappas grav.

Nu är gubben och klipper sig och sedan kommer sonen och hämtar oss han vill bjuda på lite mat ute idag,,,trevligt.


Vi har 1 minusgrad idag och sol.


Jag mår skapligt denna dag,,,


Fånga dagen !


    


Av Ulla - 20 januari 2012 12:20

Först var dina ögon bara havet. Blågrönt skiftande, speglande, strandlöst sökande som det. Sedan var dina ögon bara människan. Jag har aldrig sett ögon dröja så djupt hos en annan forskande, förstående, fulla av värme och vilja. Sist var dina ögon bara sorg. Bottenlös, förtärande på livet besviken sönderbristande sorg. Då var du mig närmare än någonting på jorden.



(Kerstin Söderholm)

Att

Av Ulla - 20 januari 2012 12:19

ATT MÄNNISKA


Att människa Att tala med Att strida med Att se och vara med Att glädjas och att lida med Att längta eller sakna o att älska…



Gunnar Björling

Av Ulla - 20 januari 2012 08:30

Här är jag… … sänd mig vart du behagar.

Här är jag tänd mig till brinnande dagar.

Bruka mig, Mästare, hur Du vill, bara jag alltid får höra Dig till.


Nils Bolander

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards