Alla inlägg den 29 januari 2012

Av Ulla - 29 januari 2012 17:39

Hej hej,,,,en trevlig dag,,,lunchgäster,,,,,skratt,,,trött...vilar..  

Av Ulla - 29 januari 2012 17:23



Ibland glimtar det till lite och livet känns spännande och väldigt värt att leva :-)

Av Ulla - 29 januari 2012 17:19

Det finns ord som aldrig blir sagda och känslor som aldrig släpps fram


Det finns barn som aldrig får kärlek och sagor utan ett slut


Det finns sånger som ingen vill sjunga och ansikten med lånad fasad


Det finns hjärtan som ingen saknar och tusentals oskrivna blad ,,,

Av Ulla - 29 januari 2012 17:17

Du är ett underverk

Varje sekund i livet är ett nytt och unikt ögonblick, ett ögonblick som aldrig kommer åter…Och vad lär vi våra barn? Vi lär dem att två plus två är fyra och att Paris är Frankrikes huvudstad. När ska vi dessutom lära dem vad de är?? Till varje barn borde vi säga: Vet du vad du är? Du är ett underverk. Du är unik. Under alla år som gått har det aldrig funnits ett annat barn som har varit som du, som har haft dina ben, dina armar, dina flinka fingrar, ditt sätt att röra sig. Du kan bli en Shakespeare, en Michelangelo, en Beethoven. Du har förutsättningar för vad som helst. Ja, ett underverk är du. Och när du blir stor kan du då tänka dig att göra någon annan illa, någon som är ett underverk, precis som du? Du måste kämpa för att göra världen värdig sina barn. Vi måste kämpa för det.

Av Ulla - 29 januari 2012 17:16

V


Varje människa har ett ljus Ett litet barn som möter oss och räcker fram sin hand. Ett ord av kärlek värmer då det hörs från land till land. Varje människa har ett ljus som brinner livet ut. Och varje hjärta har ett rum där glädjen aldrig tar slut. Iskristaller på ett fönsterglas, de speglar stjärneljus, och julens bud om nåd och fred, det finns i varje hus. Varje människa har ett ljus som brinner livet ut, och varje hjärta har ett rum där glädjen aldrig tar slut.

Be

Av Ulla - 29 januari 2012 17:15



Vi måste be med våra ögon riktade mot Gud, inte mot svårigheterna.


(Oswald Chambers)


 

Av Ulla - 29 januari 2012 17:13

Att tycka om mig själv och att förlåta mig själv.Att säga nej, utan att känna mig självisk. Att både känna och uttrycka ilska.Att be om hjälp och om vänskap.Att bli behandlad som en människa. Att ibland vara ologisk.Att göra misstag, och att ta ansvar för vad jag gör.Att ändra mig. Att säga: Jag vet inte. Att säga: Jag håller inte med. Att säga: Jag förstår inte. Att få respekt för vad jag tycker och tänker. Att få mina behov betraktade som lika viktiga som andras. Att berätta om mina behov för någon. Att bedöma mitt eget beteende och ta ansvar för vad mitt uppträdande, mina känslor och tankar får för konsekvenser. Att utvecklas, lära nytt och förändras. Att ibland ställa krav på andra. Att må bra fast andra mår dåligt och må dåligt fast andra mår bra.


Författare okänd

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards