Alla inlägg under januari 2012

Av Ulla - 20 januari 2012 08:00

Hjärtat kan gråta fast läpparna ler, munnen förnekar, men hjärtat – det ber. Själen kan ropa i vånda till Gud, utan att någon kan höra ett ljud. Ordlösa böner får också sitt svar, böner har vingar, till himlen de far. Bön utan ord, det är längtan och glöd, liksom blomdoften ljuvlig och spröd.


Lilian Rune

Av Ulla - 19 januari 2012 13:20

Hej hej,,,,det är några av er läsare som undrar vad det är med mig,,,,gnäller och har mig,,,tråkig blogg så behöver du inte läsa för jag skriver det jag vill. Men här kommer det jag har drabbats av så kanske Du bättre förstår att man är gnällig ibland och orolig,,,,,men Du behöver inte läsa min blogg om den är så jäkla tråkigt och usel.


Lungcancer diagnos hösten 2010 som upptäcktes vid en lungröntgen inför en underlivsoperation där det troddes att jag hade cancer,,,opererade bort äggstockar och livmoder augusti 2010 några dagar efter det drabbades jag av hjärtflimmer och elconverterdes (väl hemma hamnade jag på sjukhus igen med nytt flimmer). Hade dock ingen cancer sedan följde många, långa och jobbiga undersökningar tills jag fick det definitiva beskedet att jag hade lungcancer och sen blev det cellgifter,,,just nu är det stabilt,,,,står still för närvarande vilket gör att jag går var tredje månad på kontroll.


Fibromyalgi (diagnos 1992)


Myofasciellt smärtsyndrom axlar/nacke/skuldror/rygg


Utmattningsdepression (nov. 1998)


Hiatusbråck (ofta kräkningar)


IBS, Colon irritable (oftast dagliga diareér)


Kronisk magkatarr


Allergi eller Överkänslighet mot det mesta


Sköldkörtelproblem, tumöroperation maj 2002 har efter det halsproblem med heshet.


Kronisk stämbandsinfektion


Migrän


Spänningshuvudvärk


Hörselnedsättning-Tinnitus-Otoscleros (svår tinnitus, har hörapparat vä öra sedan 2004


Yrsel av olika former som inte blir bra efter virus på balansnerven okt.2004


Hjärtflimmer som kom efter en operation aug. 2010 (medicinerar)


Högt blodtryck (medicinerar)


Restless Legs


Sömnproblem


Oro,,,,den har jag alltid ibland bättre,,,det finns bra dagar också,,,den gnager ofta förstås,,,,


Så har jag det och ibland är dagarna jobbiga och ibland tänker jag inte på att jag har en massa man lär sig att leva med det man har.


Jag lever alltid på HOPPET trots jobbiga dagar,,,,


Nu när du har läst kanske du förstår bättre och DU bry dig inte om att läsa min ord.

Av Ulla - 19 januari 2012 12:25

En ny dag


Så gör du mig sällskap på min väg in i den nya dagen… Blir det sol över den? En lyckodag? Eller blir den full av smärta? Herre, jag vet det inte. Men jag vet att Du följer mig genom morgonens port och ikväll, Herre, ska återigen vi två komma varandra nära. I bönens stillhet ska jag höra Ditt hjärta slå.


(Okänd)

Av Ulla - 19 januari 2012 10:34

Hej !! =) Vilken natt,värken och tröttheten är riktigt tuff. Men sov några timmar i alla fall. Gårdagen är över,,,,och så även natten,,,nu börjar en ny dag och nu skall jag se framåt en stund. Idag är det inte mörkt och grått ute,,,,,man ser solen,,,,bland molnen,,kanske blir det lite sol denna dag.

Värken känns i hela kroppen.

Oron gnager,,,förstår inte.

Yrslar omkring.....

Har i alla fall varit på massage och träning på morgonen.

Nyss druckit första dagens kopp kaffe med maken nu sitter vi vid vars en dator och kollar runt. Skall försöka stryka lite på förmiddagen sedan blir det både skidor och handboll på tv,,, Denna dag kommer att bli bra,,,,skall flytta alla tankar till byrålådan och stänga den fort.

 


Dagens Ord; "Beröm gärna en handling, om den är värd beröm! En rätt uppskattning kan stärka din nästa till nya dåd.

Av Ulla - 19 januari 2012 03:30

Sömnlös,,,,,,,,, Sömnlös. Ligger och vrider mig, snurrar runt, somnar till, vaknar, ångest, tankar, faller, somnar till, vaknar...... Varför ska det va så förbaskat svårt att få en ordentlig och lugn sömn???!!!! Attans skit.....nu är jag uppe,,,kollar runt lite,,,tror jag lägger mig igen....tutar ute,,,vad ? hmmm nä nu kanske John Blund kommer,,,hoppas,,,

Av Ulla - 18 januari 2012 17:39

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards