Alla inlägg den 8 januari 2012

Av Ulla - 8 januari 2012 11:16


 



Hello vänner !


Söndag -Vilodag som det heter och jag vet att jag gjort alldeles för mycket de senaste dagarna...


Trött.    


Det är ett bra ord.


Orkar inte nått. känner mig hopplöst oduglig och värdelös just nu. =( Vill bara skrika ut min frustration över allt mellan varven. Hatar kommentarer som ”Oj vad du alltid är glad och ler” “o vad du ser frisk ut” Vad ska jag göra då? Hjälper det att sura grina eller dra ner alla andra? Nej inte ett dugg. Mår jag bättre? Det vet jag inte. MEN jag kan åtminstone låtsas vara glad för en stund. Skratt kan man bli glad av. Finns till och med terapier som går ut på att skratta sig lycklig. Hmm… det tror jag iochför sej är bluff.. men säkert blir nån glad av att skratta i grupp! Annars skulle det ju inte finnas..? Tänk om man kunde ändra sitt liv. Bli den man en gång var. Tänk när man jobbade. Hade både fritid och sysselsättningar på fritiden som man hade skoj! Men nu.. Visst man lever. Men vilken sorts liv har man då? Nää… fy vad deprimerad man kan bli när man tänker på allt som hänt och som kommit efter sjukdom och problem. :/


Sov dåligt hela natten,,,vände och vred,,,,,värkte i varenda liten vrå i kroppen,,,,migränen började lura,,,attans.


Men kom upp som ett troll,såg ut som ett i alla fall,,,,värk, migrän,,,,,vad hittar jag då hela bröstkorgen full med röda prickar och det kliar kliar,,,,,och nu är jag alldeles röd,,,,vad är detta nu då ? Blir så trött på allt.

Men vo tog oss frukost och alla mediciner som skall tas,,,sedan sa gubben att vi går ut på promenad,,,,japp så gjorde vi,,,råkallt och mulet 2 plusgrader,,,,menb vi tog en runda men jag fick stanna ofta för antagligen fick ja gont eller så sa lungorna ifrån.....ja en halvtimmablev det och migränen sa adjö,,,,,dagen idag blir inte mycket måste vila,,förstår det.

Sen är det en massa sport på tv,,,ja det blir att fara omkring i backarna,,,,heja heja,,,,


Ja nu önskar jag er alla en skön söndag och imorgon börjar en alldeles vanlig vecka,,,skall bli skönt.


Var rädda om er !


FÅNGA DAGEN och dess guldkorn.


 Jag lever som vanligt på hopppet,,,


Av Ulla - 8 januari 2012 11:15

"Det är med kärleken som med mässlingen, den är farligare ju äldre patienten är." källa: Lord Byron

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards