Alla inlägg under maj 2012

Av Ulla - 25 maj 2012 15:16

 


Sommaren kom... Mmmm….… underbara tid! ...all in, under en natt.

Och gissa vem som njöt i går ?

Och inte är det sämre i dag må jag säga.......


Gårdagen tillbringades i soffan och på balkongen. Njöt i fulla drag. Vilade lilla kroppen hela dagen och gjorde inte en massa utsvävningar.

Så idag känns det mycket bättre.

 



Dagen idag,,,var med sonen på ett köpcenter,,,,hittade en del kläder,,,,skönt,,,sonen handlade också kläder det gick som smort. Sedan var vi lite sugna på något,,,,det blev en sallad på kafé sedan hem. Efter en stund ringde en väninna och undrade om jag ville ta en tur till

Botaniska Trädgården,,,,och det gjorde jag vi spankulerade omkring och såg på alla växter. Hon hade kaffekorgen med sig så vi satt och drack kaffe i gröngräset. Ljuvlig dag,,,Maken verkar ha det bra i Småland och har fullt upp. Nu skall jag ta det lugnt och titta på tv ikväll och se på Lets Dance.




Fredag 25 maj är det idag....men det visste ni väl,,,,


Namnsdag Urban


Nationaldag Argentina Jordanien


 




Ha en underbar fredagseftermiddag och kväll.


Njut av det vackra vädret.

Av Ulla - 24 maj 2012 18:47

"Min längtan är inte min. Den är gammal såsom stjärnorna. Född ur Intet engång som de, ur den gränslösa tomheten.


" Ur "Aftonland" av Pär Lagerkvist

Av Ulla - 24 maj 2012 18:45

Din lystnad till frid och din längtan till rörelse, oro sjunger fientlig duett genom livet av våg och dal. Vad är att leva för? Ingenting alls och ändå allt. Vad är att dö för? Detsamma. Dessa olyckliga ögon såg mer än de kunde ordna, dessa lyckliga ögon såg med ett ärvt förtroende tingen raka och runda, träden med rötter och kronor. Strömmen och flykten och krälandet, en lyckoblandad undergång.


Ur "Dikter om ljus och mörker" av Harry Martinsson

Av Ulla - 24 maj 2012 18:43

Utan min förmåga att skratta högt... ...vore jag långt ner i en mörk grop.




Av Ulla - 24 maj 2012 18:41

"Att verkligen leva är att våga välja sina vyer mera än att låta sig tvingas att välja sin verklighet. Jag råder dig att utspy den verklighet du avskyr med din mun. Dröm gärna och helst vad tiden inte vill. Var otidsenlig framåt och bakåt. Den närmsta tiden är våldtagen och belagd med alla tänkbara bojor. Inte minst nyttans och den fadda trevnadens med dess andligt billiga trygghetsvadd och dess leksaksvagn åt alla.


" ur "Vagnen" av Harry Martinsson

Av Ulla - 24 maj 2012 18:38

Av Ulla - 24 maj 2012 09:22




Torsdag 24 maj


Namnsdag Ivan Vanja


Nationaldag Eritrea

   

Vaknade med enorm trötthetskänsla, huvudvärk och ont i nacken. Herr Fibro har tydligen sovit på min huvudkudde i natt. Inte bara han sov på min kudde en massa andra måste också ha sovit där,,,ont och värk överallt. Hostar och har mig,,,,, Drog mig upp ur sängen,,,,jäklar nu skulle gubben varit hemma.

Uuuh. Det kan ju bero på värmen förvisso. Men det har krupit som myror i skinnet på mig inatt. Känner mig lite lätt ostadig..... Tog en skön men kort vårpromenad och sedan lite kaffe på balkongen och vila i soffan. Det är underbart att vistat ute nu när det är soligt och luften varm. Hur som helst...idag är en NY dag!!! Du sol, min sol mitt vackra hopp. Jag som tjatat om ljuset och värmen så ofta,,,nu är det här både sol och ljus ändå mår jag kasst.

Det är Livet det !


Vansinnigt roligt !! Igår alltså,,,, Igår så skrattade så jag jag trillade omkull. Jag älskar att skratta och har så nära till skratt. Mitt i allt svåra, smärtsamma, jobbiga, motgångar, sjukdom,,, hittar jag ofta skrattet ändå. Märks att man inte är 20 längre fast man ibland tror det.. Som man brukar säga: Är huvet dumt får kroppen lida. Men jag tycker nog det var värt det iallafall.. Kul var det, som alltid med rätt sällskap.. Tack tjejer för att ni finns, ni är bara bäst!!


Nu är ju bara frågan om man ska orka göra nåt idag eller ta det lugnt bara !??!?! Sitter här, men borde göra en massa nytta, fast så mycket enklare det är att då smita in hit. Stjäla en stunds ro för sig själv, inget annat som stör! Det är så otroligt vacker ute just nu! Makalöst! Så fint att jag egentligen bara vill sitta på en stol och njuta av solens härligt varma strålar. Ja jösses så bra jag har det. Lyxigt!

Så varför klagar jag. Men man får göra det när man inte mår så bra alla dagar. Nu mina vänner..skall jag sätta mej i solen.. på min balkong..och bara njuta!!


Får nog fixa en kopp kaffe till..eller ????


Ja vi får se vad det blir av denna heta dag,,,,



Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så..... Sprid kärlekens, medmänsklighetens och omtankens ljus omkring er .....

Av Ulla - 23 maj 2012 08:56






”Herregud, nu ska Ni få höra….”


  


Nu lurade jag er allt,,,,tänkte att överskriften skulle locka Dig,,,,

   

God morgon!

Vaknar upp till en fin onsdag morgon och en massa olika tankar i huvudet.


Funderar på hur livet förändras och visar sig i olika skepnader, flödet i livet stannar aldrig upp utan det bara rinner på.

Flödet kan ibland vara jämt för att sen bli ojämt, så det är viktigt att hitta en balans så man kan hantera upp- och nergångar i flödet ;) Upp o Ner,,,,det är Livet.


Onsdag 23 maj


Namnsdag: Desideria, Desirée


Idag har vi jättefint väder :) Me like! Så helt plötsligt kom sommaren!! Bara så där...med sol och värme, +27 igår. Man känner sej nästan som en nyvaken mullvad, står där och kisar med ögonen och undrar lite förvånad...vad var det som hände?? Det gula som lyser, är det verkligen solen...??


Ikväll blir det "TJEJTRÄFF" Tjejsnack blir det hela kvällen. Gamla goda vänner och arbetskamrater,då finns det alltid mycket att prata om....

   

Mår lite sämre idag med min värk, men det ska gå i alla fall! Jag är rätt så trött i kroppen.... jösses hur skall det då vara imorgon ???


Vad ska ni göra idag?


Vad är det i vårsolen som gör att man känner sig starkare, snyggare och modigare? Är det energin, ljuset eller bara den instängda kroppen som får mer syre? Sen inte sagt att saker går i lås, men frisk vågat, hälften vunnet.....eller hur man nu säger och jag tror ju på nyfikenhet och att våga testa. Hur ska man annars veta liksom? Jag tjatar väder, men det ger mig verkligen olika slags livsandar.


Nä nu får jag sätta fart,,,,her en del att göra,,,,lite städning och göra lite mat till tjejerna.


Redan varmt,,,,,20 grader.


  

Dagens visdomsord:


Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara längre tid!!!


 


 

Ha nu en fortsatt trevlig ocg underbar försommardag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så..... Sprid kärlekens, medmänsklighetens och omtankens ljus omkring er .....



Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards