Alla inlägg under maj 2012

Av Ulla - 16 maj 2012 12:33

 



Hej igen !


Då har det städats, handlats, fikat med grannen och varit hos sjukgymnasten.

Nu har solen gått i moln och det har blivit alldeles grått,,,mullrar i bakgrunden.






Skall njuta resten av dagen inne,,,  


Ha en skön eftermiddag och kväll

Av Ulla - 16 maj 2012 08:00

Hej,,,,,,,,,,,,,,,,  


Mandelblom, Kattfot och.... Rönnerdal han skuttar med ett skratt ur sin säng.....


Om jag skuttar med ett skratt ur sängen vet jag inte, men jag är tacksam att jag kan gå ur sängen på morgonen och att jag klarar mig galant själv ( än så länge ) och dagarna flyter på och man kan göra det man vill och orkar.


Igår var en pysseldag, promenad och handling av blommor. På eftermiddagen kom det lite åskväder men det var snabbt borta igen. Dagen bjöd inte precis på värme och solsken utan det var lite blött av och till. Skumt väder och jag undrar fortfarande vem som snodde våren.


Undrar vad det blir för väder idag,,,,,


Ja det är en ny dag och idag skall det handlas för imorgon kommer världens bästa svägerska på besök. Så jag har planerat en del middagar och annat så vi kan få det sååå mysigt och bra. Idag skall det göras även lite annat,,,,fika hos grannen måste hinnas med,,,,,träning och sjukgymnastik. Det blir en bra dag.....


Var rädd om dig . Fånga Dagen och dess guldkorn.


Onsdag 16 maj Namnsdag: Ronald, Ronny

Av Ulla - 15 maj 2012 07:30







Hej...




Känner mig glad…




Bara så där, helt utan någon som helst egentlig anledning så känner jag mig rätt så glad och nöjd med livet just idag.

Visst värker det här o där,,,o lite andra obehag men livet känns bra,,trots allt,,,

Vädret var tråkigt grått, regnigt och blåsigt igår, men slipper ha dåligt samvete över att det inte blev några långa promenader under gårdagen.....tränade hemma i alla fall. Promenerade till bilen, från bilen , till bilen ja så blev det. Var ute med guben och handlade jord, ägg o lite annat. Stryktvätten försvann igår...En totalt händelselös och egentligen ganska tråkig dag, men det är bara skönt att slippa känna sig stressad av att ha någon tid att passa.


  




IDAG  Tisdag 15 maj


Namnsdag: Sofia, Sonja


Nationaldag: Paraguay


Morgonstund


…idag dennna tisdag,,,


Jo, jag är vaken!


Men,,,,vill krypa ihop i soffan igen,,,men se det går inte,,,


idag är det tvättstugan som gäller åtminstone halva dagen.

Men är jag helt säker på en sak,,,,

Det är någon som stulit våren och försommaren


Lämna genast tillbaks den.


Nä nu går jag o drar nåt gammalt över mig,,,,,nääää jag skojar jag skall dricka kaffe o macke med min kärlek och sedan går vi till tvättstugan osså skall vi mangla ett par dukar.


  

Ett litet Fniss denna dag

Lilla Anna kommer första dagen till skolan. -Träbänkar och det här ska vara första klass?



 


 

Kom och var min vän för en sekund när kvällens första frusna stjärnor vaknar bli mitt sista halmstrå för en stund vi som har allt, vi som saknar"  


- Ett sällsynt exemplar, Lars Winnerbäck


 


Glöm inte att FÅNGA DAGEN


    




En vän är någon som låter dig ha total frihet att vara dig själv.


Jim Morrisson



 



 

Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så..... Sprid kärlekens, medmänsklighetens och omtankens ljus omkring er .....



Av Ulla - 14 maj 2012 08:56

  

Måndag 14 maj


Namnsdag Halvar Halvard


Nationaldag Israel Paraguay

  

Hej


,,,,,,,,,,,,,MEN kära vänner vilket höstväder det är i Göteborg,,,,full storm och grått.


Var är VÅREN ???


Det har blåst fruktansvärt under natten och blåser än....va vad är detta ,,,,


Igår var i alla hyfsat väder om än en anings kyligt. Ja ja inget att göra åt.


Vi skall bli av med strömmen här om en stund och passar på att skriva. Den skall vara borta mellan 9.10 - 11.00 ca.


Maken är på sjukgymnastik och jag har plockat o pysslat lite här.


Dagen skall annars bestå av lite hemsysslor.


På torsdag kommer min svägerska på besök från Småland och stannar nästan en vecka och sedan följer maken med henne hem några dagar.

På söndag fyller jag visst år....äldre igen. Ja ja bara att hänga med....


Hoppas du får en bra start på denna nya vecka.


 


Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så..... Sprid kärlekens, medmänsklighetens och omtankens ljus omkring er .....


 Lever på Hoppet,,,, som vanligt.


Av Ulla - 13 maj 2012 18:49

Av Ulla - 13 maj 2012 10:35

Hej hej,,,


Söndag 13 maj


Namnsdag


Linn Linnea


Idag skiner solen igen,,,, Trött idag,,,inte konstigt först var det Göteborgsvarvet, handboll flera ggr och ishockey. Klart att det tar. Ha ha,,,, Nåja stillasittandes i soffan för att glo på tv så länge det tar,,,,, Men idag blir det promenad och fikafrämmande som inte blev av igår. En lugn dag kommer det att bli med min gubbe.


Hoppas du får en fin dag denna söndag.


 

Av Ulla - 12 maj 2012 23:15





En ängel Om jag var en ängel,,,, Om jag var en ängel skulle jag beskydda dig varje natt, sitta vid din sida, hålla din hand. Stryka bort dina tårar, utsudda din ångest, ge dig sinnesro. Lägga min egen vinge som ett täcke över dig. Omsluta dig på alla sidor. Om jag var en ängel, skulle jag beskydda dig varje dag, följa dig överallt. Trösta dig. Lyssna igen och igen och igen. Jag skulle hålla om dig, viska i ditt öra: Mod, Mitt hjärta! Mod……

Av Ulla - 12 maj 2012 10:41


Livet är kuperat.

Ibland hamnar man längst där nere.

I mörkret. I livets botten.

Ibland måste man ända ned i botten för att långsamt börja vägen uppåt igen. Eller? Många små steg kan vara vägen uppför en lång, lång stege.

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards