Alla inlägg under maj 2012

Av Ulla - 12 maj 2012 10:38

Mediterat,,,till ljuv musik denna dag,,,,denna och flera andra,,,




Av Ulla - 12 maj 2012 10:30

 

Av Ulla - 12 maj 2012 08:45

Gomorron !


Usch o fy för all skit man skall ha,,,,,


Om en timme kan det kännas bättre.


Jag minns inte längre hur det är att vara pigg. Att inte vakna med ont nånstans. Så i bland fantiserar jag. Försöker påminna mig om hur det kändes. Då. Innan. Men det går inte.

Det var för länge sen.

Jag är stark. Fylld av positiv energi.

En tro på att allt blir bra. Inget som kan stoppa mig. Jag är oövervinnerlig.

Ja. 

I bland försöker jag.

Men mest faller jag handlöst innan jag ens börjat gå uppåt.

Ge mig inga råd.

Du har inte gått i mina skor.

Och jag har inte gått i dina.

Jag gör så gott jag kan.

Jag fortsätter försöka acceptera och lära mig leva med den jag är i dag och med det jag har.

"vara tacksam för att allt kunde och kan ju faktiskt vara värre".


Lördag 12 maj


Namnsdag: Charlotta, Lotta


Ja då var det lördag,,,,Natten har bestått av blåst, regn och åska, Vad blir det då denna dag ? Väder naturligtvis. Inga planer på agendan,,, Göteborgsvarvet går idag och det är verkligen en folkfest som vi brukar var ute på men med min värk nu så håller jag mig borta från all trängsel,,,,,vi skall ta en promenad och sedan blir det tv för att se på varvet. Värken tar på mig fy attan. Kanske kommer det fikafrämmande framåt kvällskvisten.

  


Så stor och stark på dagen, men så liten mitt i natten. När ingen ser, när ingen vet kommer gråten mitt i skratten.

~Lisa Nilsson



 


 

Regnet ... ...det måste vara en välsignelse för pollenallergikerna. Å säkerligen bra för trädgården och allt nyplanterat.  Men ändå riktigt urtråkigt väder.



 



   




Ha nu en fortsatt trevlig dag denna Lördag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så..... Sprid kärlekens, medmänsklighetens och omtankens ljus omkring er .....


 

Av Ulla - 11 maj 2012 21:23

Gokväll,,,,,,,,,,,,,


Ja här kikar jag in på kvällskvisten. Det är ishockey o jag tycker det är galet i maj månad.


Shoppade idag,,,o hittade skor,,två par så nu klarar jag mig ett tag.


Köpte räkor så nu har vi smaskat...o just nu leder Sverige i alla fall.


Hoppas din kväll är skön det blåser och åskar här och ibland kommer det en skur.

Av Ulla - 11 maj 2012 16:38

Dagens citat



"Små vänner kan visa sig vara de största."

Av Ulla - 11 maj 2012 16:37



There shall be eternal summer in the grateful heart


 - Celia Thaxer -

Av Ulla - 11 maj 2012 16:35

Vi måste akta oss för alla bättre förr och för leda och tristess...


(Winnerbäck)

Av Ulla - 11 maj 2012 11:00

 





Dagens citat


"Den som vill leva om sitt liv, har inte levt..."


källa: Karen Blixen



När regnet faller ska jag dansa i det...ha ha,,,det vågar jag itne,,,



Fredag 11 maj


Namnsdag: Märit, Märta



Hej bloggarvänner ! En ny dag,,,,,regn och rusk i Göteborg och blåser som attan. Min dag idag,Städat på morgonen,,Apoteket skall få ett besök,,skall ge mig ut och prova skor har jag tänkt får se om jag hittar något. Kanske finns något mer att shoppa.


Jag vill fånga dagen, varje ögonblick  som får mig att må bra ett litet tag till! Sluta aldrig hoppas, sluta aldrig be, sluta aldrig drömma, ett under kan ju ske

Njut av denna fina tid vi har här nu och den underbara försommaren med härlig grönska och härlig värme.

Här och nu - glöm inte bort det! Trots regn,,,



Vänskap,, Nasse gick fram till Puh -Puh, viskade han. -Ja, Nasse? -Ingenting, sa Nasse och tog Puhs tass. Jag ville bara veta var jag har dig. Ett bra relation uppstår inte när "det perfekta paret" träffas. Det uppstår när ett inte fullt så perfekt par lär sig att uppskatta varandras olikheter.



Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så..... Sprid kärlekens, medmänsklighetens och omtankens ljus omkring er .....

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards