Alla inlägg under maj 2012

Av Ulla - 5 maj 2012 16:34

God eftermiddag ... när våren är som hösten. Jösses vad kallt det var ute idag men det blir allt grönare för var dag på träd och buskar. Det är nästan så man märker skillnaden från morgon till kväll...det går fort nu...nästan lite för fort... Men oj, vilken ljuvlig tid det är bara inte det kalla temperaturen fortsätter. Vi kom ut och handlade vårt kaffe men det blev lite mer,,,,tog en snabbrunda sedan i kvarteret.

Nu skall det mysas hela dagen och kvällen lång.


Ha en fortsatt bra dag och kväll.



 




 

"Ingen armé kan motstå styrkan hos en idé som kommer när tiden är mogen för den."


Victor Hugo

Av Ulla - 5 maj 2012 16:16

Av Ulla - 5 maj 2012 11:35



Lördag 5 maj


Namnsdag Erhard Gotthard


Nationaldag Etiopien


God Förmiddag i alla era stugor! ♥


Känner mig sliten idag. Nu är det säkert en del av er... ...som tänker: "Åhnej, nu börjar hon igen"! Och det kan verkligen vara så att ni har rätt. Nja,,,vad skall jag säga. Inget kanske. Eller !!??

Jäklar anamma vad ont jag har i varenda liten vrå av kroppen värker. Kan det vara gårdagens fixande i hemmet. Såklart att det är. Att man aldrig kan göra något. Blir så less.

Så - here we go!

Vad tror ni att jag ska göra idag?

Inte ett smack!

Eller så lite som möjligt.

"Ligga i soffan och sprattla med tårna"!

Ut o gå ! Vet inte om jag orkar.

Solen skiner, det blåser som attan och här sitter jag. Inomhus! BAH! BLÄ!


Nu hojtar gubben,,,,vi sticker ut en sväng,,,,va,,,ja ja,,,,,,Kaffet är slut,,,,,ja det måste man ju ha.


Vad hittar ni på idag?

Bakar?

Solar?

Vilar?




Kikar in igen lite senare.



   


Vänskap :

Nasse gick fram till Puh -Puh, viskade han. -Ja, Nasse? -Ingenting, sa Nasse och tog Puhs tass. Jag ville bara veta var jag har dig. Ett bra relation uppstår inte när "det perfekta paret" träffas. Det uppstår när ett inte fullt så perfekt par lär sig att uppskatta varandras olikheter.


 


Dagens Tanke




 




Ha nu en fortsatt trevlig dag denna VÅRLÖRDAG var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så..... Sprid kärlekens, medmänsklighetens och omtankens ljus omkring er .....



 Hopp hopp,,,

Av Ulla - 4 maj 2012 21:47

Ishockey,,,sommar/vår,,,mysko.


Tittar inte.



Av Ulla - 4 maj 2012 21:44

Av Ulla - 4 maj 2012 21:44

Av Ulla - 4 maj 2012 21:34

I det här livet är jag en kvinna. I mitt nästa liv skulle jag vilja bli en björn. När man är björn måste man gå i ide. Man bara sover i sex månader. Jag skulle kunna leva med det. Innan man går i ide måste man äta kopiösa mängder mat. Jag skulle kunna leva med det också. När man är en björnhona så föder man sina ungar (som är valnötsstora) i sömnen. När man vaknar är ungarna halvt uppvuxna, gulliga, kramgoa björnungar. Jag skulle absolut kunna leva med det. När man är björnmamma vet alla att man menar allvar. Man klappar till vem som helst som stör ens ungar. När ungarna blir irriterande klappar man till dom med. Jag skulle definitivt kunna leva med det. Om man är björn FÖRUTSÄTTER ens partner att man vaknar med en morrning. Han FÖRUTSÄTTER att man har håriga ben och ett överflöd av underhudsfett. Japp.. jag blir björn!

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Maj 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards