Alla inlägg under januari 2012

Av Ulla - 26 januari 2012 17:08

Riktiga vänner växer inte på träd, de får man odla fram genom ärlighet, trohet och gemenskap.



 

Av Ulla - 26 januari 2012 17:06

 

Av Ulla - 26 januari 2012 17:01

Man kan inte bli älskad av alla men man kan alltid försöka att älska SIG själv…






… lite mera:)

Av Ulla - 26 januari 2012 17:00

Natten är det osynliga ljuset.


Natten är inte skugga.


Den är frånvaro av ljus.




 

Av Ulla - 26 januari 2012 13:31

  Hej !  


Och idag?


Det är torsdag.


En vanlig dag....


Väder ? Ja även denna dag är det vinter och sol.


För att bestiga ...... .......branta berg, Så krävs det ett lågt tempo i början,,,eller ?


Jag bestiger ett berg varje dag tycker jag.

Alltid klagar jag på min värk eller annat.

Jag skall inte klaga idag men jag mår inte bra.


Vad göra denna dag ?


Jo,,,,städat med gubbens hjälp, vikit tvätt, pysslat om blommorna också har vi varit och handlat. För imorgon skall jag ha tjejlunch. Kul.


Ha nu en fortsatt trevlig dag var rädda om er och varandra, lev här och nu, njut av varje ögonblick. Sörj inte gårdagen och oroa er inte över morgondagen, det som varit har varit och det som skall komma, det kommer, var dag har sitt. Ta vara på denna dag och dess guldkorn, för denna dagen kommer inte åter och livet går inte i repris. Guldkornen finns där alltid, de är bara svårare att se dem vissa dagar, då man har tråkdagar, men de finns alltid där.... Kom ihåg att du är värdefull och unik och att du duger som du är, du har rätt att vara den du är, bli accepterad och respekterad för att du är den du är. Dagarna blir vad man gör dem till, livet lika så..... Sprid kärlekens, medmänsklighetens och omtankens ljus omkring er .....


Många kloka ord,,,


Lever på HOPPET som vanligt...  




 








 " Underskatta inte värdet av att göra Ingenting, av att bara ströva omkring alldeles ensam, lyssna på allt som man inte kan höra och bara ha det bra. " (Nalle Puh)

Av Ulla - 26 januari 2012 13:30

Puh

Av Ulla - 26 januari 2012 10:16

Det bästa är när Puh skriver en dikt och läser den högt. För Puh har skrivit: “Han ryste ej, han fruktade ej!” och så gjorde man inte det. Bara inom sig. - Nasse

Av Ulla - 26 januari 2012 10:14

Vid varje ögonblick...... ......... i våra liv har vi oändligt antal möjliga val. Men i varje ögonblick finns ett val som skapar glädje för den som väljer det och glädje för den som blir påverkad av valet. I varje val jag gör förgrenar sig konsekvenserna oändligt långt bort. Väven som börjar vävas är oändlig. Varje val jag gör skapar i mig antingen välbefinnande eller obehag. Lyssna på kroppen. Den berättar för dig vilka slags val du gör.


(Dr Deepak Chopra)

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30 31
<<< Januari 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards