Alla inlägg under mars 2012

Av Ulla - 7 mars 2012 12:53

I allas liv kommer stunder då vår eld slocknar. Sen flammar den upp igen i ett möte med en annan människa. Vi ska vara tacksamma för de personer som väcker vår mänsklighet igen.


Albert Schweitzer, läkare och humanist 1875-1965

Av Ulla - 7 mars 2012 12:52

” Ängslan förgiftar livsglädjen ”

Av Ulla - 7 mars 2012 12:50

Flickan under nymånen

Jag har nigit för nymånens skära. Tre ting har jag önskat mig tyst. Det första är du och det andra är du och det tredje är du, min kära. Men ingen får veta ett knyst. Jag har nigit för nymånens skära tre gånger till jorden nu. Och om månen kan ge vad vi önska, så niger jag tre gånger till, och krona jag bär, när marken sig klär och björkarna gunga av grönska och lärkorna spela sin drill. Det är långsamt att önska och önska. O, vore min kära här! Lyft nu upp honom, stormmoln, på vingen och tag honom, våg, på din rygg. Han är ung som jag, han är varm som jag, han är härlig och stark som ingen, och säll ska jag sova och trygg i hans armar en gång under vingen av natten, tills natt blir dag.


Bo Bergman

Av Ulla - 7 mars 2012 12:45

”En natt hade jag en dröm. Jag drömde att jag gick längs en strand tillsammans med Gud. På himlen trädde bilder ur mitt liv fram. Jag såg på varje bild två par fotspår i sanden: ett par var mina och ett par var Guds. När den sista bilden syntes såg jag tillbaka på fotspåren. Jag upptäckte då att många gånger under mitt liv fanns endast ett par fotspår. Jag såg också att detta var under de mest ensamma och svåra stunderna i mitt liv. Detta bekymrade mig mycket och jag frågade Gud om detta. ”Gud, du sa när jag en gång bestämde mig för att följa dig, att du skulle gå med mig hela vägen. Men jag ser att det under de svåraste tiderna i mitt liv fanns det bara ett par fotspår… Jag förstår inte varför du lämnade mig när jag behövde dig som mest?” Gud svarade: ”Mitt kära barn. Jag älskar dig och skulle aldrig lämna dig. Under tiden av svårigheter och prövningar när du bara kan se ett par fotspår, då bar jag dig. ”


Författare okänd

Av Ulla - 7 mars 2012 12:40

   

Av Ulla - 7 mars 2012 12:36

En ängel kom med sin kärlek.


Hon sträckte ut sina armar.


Ett leende hon gav och ett skratt som fick människan att le.


Hennes ögon tindrar som stjärnor uppå himlen.


Hon skänkte sin styrka för att göra gott…


 

Av Ulla - 7 mars 2012 12:16

Hej hej,,,,


Så läggs gårdagen …till minnenas värld. Skönt det, skall inte klaga.


Förmiddagen var en hjälpa-mammadag,,,,handling, slänga tidningar och lite annat,,,,,


Har strukit lite sedan jag kom hem och nu sitter jag  här för att kolla,,,



Det blir skidskytte på tv sedan vilket jag tänkte titta på.






Ute är det full storm inget roligt väder alls. Vart tog våren vägen......o snö skall det bli....


Hoppas du har en bra dag,,,

  Hoppet,,,,



Några klok ord på vägen, Livet är en labyrint. Man måste gå vilse några gånger innan man hittar rätt.

Av Ulla - 7 mars 2012 12:15

Nalle Puh


‎"Precis när man mår så där sämst och man är så där minst, det är då riktiga vänner är som bäst."

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards