Alla inlägg den 23 mars 2012

Av Ulla - 23 mars 2012 18:52

Nu i helgen är det dax att ställa fram klockan.

Solen skiner och fåglarna kvittrar.

Man kan inte annat än njuta av allt nu.

Kvällarna blir ljusare och det känns underbart.


Önskar er en fin helg..Hoppas solen fortsätter lysa på oss.



 

Av Ulla - 23 mars 2012 18:41

Så var kvällen kommen igen...!


18 !! Det är sant! Idag hände det som vi länge väntat på! Sol och 18+. Sol(ger)energi.Solen lockar ut oss alla! Den obarmhärtiga vårsolen. Vad jag längtat och längtar efter ljus och värme! Ljuset kommer mer och mer och varmare har det blivit men än är det långt till barfotatider... Solen är härlig men också obarmhärtig denna tid på året. Den lyser in och avslöjar minsta dammkorn. Jag förstår verkligen varför forna generationers kvinnor vårstädade, det var då dom såg dammet och smutsen! Ibland känner jag att Guds solljus skulle behöva släppas in i mitt inre så att all smuts och alla dåligheter kommer fram... allt sånt som döljs i mörker och som jag inte vill visa. Någon som städar upp i mitt inre, i alla skrymslen och vrår, t o m i de rum som jag bommat till och slängt bort nyckeln... att få möta en sommartid helt ren och fräsch! ...men mitt inre klarar sig inte på en vårstädning, där behöver det hållas efter dagligen...

Ja ja,,,,,vi har haft lille Calle idag,,,,,och vi var mycket ute,,,gungade, sparkade boll,,,,,det var fullt upp. Vi är trötta. En härlig dag i alla fall.

Snart blir det vårstädning ! Vila i soffan o titta på tv.

Imorgon är en ny dag,,,

Njut av kvällen,,,,

 


  



 



Lever på HOPPET   



Av Ulla - 23 mars 2012 08:00

*****LOVE IS IN THE AIR****** o annat också men kärleken lever upp i dessa solens dagar,,...........kärlek i varenda buske..... Fåglarna är rusiga och kvittrar hej vilt...... Hå hå ja ja,,,,,godmorgon vänner,,,,,sovit gott ? Sömnen har varit mycket god. Redan vaken säger ni ? Jajamensan,,,jag är vaken,,,klockan på ringning idag, Vi skall vara barnvakt för min systersons lille Calle. Roligt och jobbigt. Ut o leka ut o gå,,,,sova....äta ja det blir mycket denna dag.


Solens stråle smyger stilla in i rummets mörkaste hörn och där har allt damm samlats. Solen strålar visar allt.


Ha en skön dag bloggarvänner. Vid dagens slut tittar jag in igen. Fånga dagen.

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards