Alla inlägg den 18 mars 2012

Av Ulla - 18 mars 2012 12:53

 



♫♪ Än slank han dit... Än slank han ner i... ♫♪ Vaknade av detta sjungande i morse,,,va va,,,,vi har börjat ligga med öppet fönster och på utsidan gungade en liten flicka och sjöng för fulla muggar,,,,bredvid stod mormor som bor i vårt hus och försökte få den lilla tjejen att vara tyst. De var tidigt uppe med andra ord...ja ja klockan var halv nio så det var dags att gå upp. I soffan satt mamma påklädd och väntade på oss. Det blev frukost och kaffe sedan åkte iv iväg med mamma och handlade och sedan körde vi hem henne.

Nu hemma i lugnet och tittar på tv,,,skidor. Men vi har hunnit med en promenad mellan åken så att säga.

Nu skall vi bara njuta av söndagen.

Stilla stilla söndag. Right here right now.

Ett ögonblick i taget.


 


   



"Att leva är inte tillräckligt. Solsken, frihet och en liten blomma måste man också ha!" (Hans Christian Andersen)


   


När du hamnar i en besvärlig situation och allting verkar gå emot dig…. Tills det verkar, som att du inte kan stå emot en enda minut längre… Ge då inte upp För det är just där och då…. som tidvattnet vänder.


Harriet Beecher Stowe (1811-1896)


  




Önskar er alla en skön söndag.

Presentation


Välkommen till min blogg TANKEHOPP...

Jag lever alltid på (hoppet)
Hoppet är en vaken dröm. Aristoteles (384 f.Kr-322 f.K


Jag en kvinna från Göteborg som tömmer mina innersta tankar, känslor och andra händelser här i denna blogg. Det kommer att

Bloggar jag gärna besöker

Länkar

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Mars 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards